خبرگزاری کار ایران

پنتاگون:

ملا منصور هدف حمله قرار گرفته است

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که در یک حمله هوایی «ملا منصور» جانشین «ملا عمر» رهبر سابق طالبان را هدف قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، پنتاگون اعلام کرده است که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا شخصا دستور این حمله هوایی را صادر کرده است.

هنوز از کشته شدن قطعی ملا منصور در جریان این حمله هوایی گزارشی منتشر نشده است.

آن طور که مقام‌های آمریکایی می‌گویند این حمله توسط پهپادهای آمریکایی در یک منطقه دور افتاده پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان صورت گرفته و طی آن ملا منصور و یکی دیگر از شبه‌نظامیان طالبان هدف قرار گرفته‌اند.

پنتاگون ملا منصور را مسئول حملات گسترده اخیر در کابل و دیگر نقاط افغانستان معرفی کرده و در بیانیه خود نوشته است: «از زمان مرگ ملا عمر و رهبری احتمالی ملا منصور، طالبان حملات بسیاری را صورت داده که به مرگ ده‌ها هزار نفر از شهروندان افغان و بسیاری از ماموران امنیتی افغانستان در کنار نظامیان آمریکایی و سایر سربازان ائتلاف در این کشور انجامیده است.»

با وجود این که رسانه‌های آمریکایی از احتمال مرگ ملا منصور در جریان این حمله هوایی سخن می‌گویند، پنتاگون اعلام کرده در حالی که تقریبا مطمئن است خودرو حامل ملا منصور را هدف قرار داده اما هنوز در حال بررسی نتایج این حمله هوایی است و نتایج قطعی آن را متعاقبا اعلام خواهد کرد.

همزمان، یک مقام آمریکایی گفته رهبران پاکستان و افغانستان هر دو در جریان این حمله قرار گرفته‌اند؛ هر چند این مقام آمریکایی مشخص نکرده آیا تماس با رهبران این دو کشور پیش از حمله پهپادها صورت گرفته یا پس از آن.

 

کد خبر : ۳۷۳۳۵۳