خبرگزاری کار ایران

درگیری مخالفان ترامپ با نیروهای پلیس در «نیومکزیکو»

گزارش‌های حاکی از آن است که بین مخالفان «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و ماموران پلیس درگیری روی داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، در جریان تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ، داوطلب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در مرکز اجتماعات «آلبوکرک» در شهر «نیومکزیکو» گروهی از مخالفان وی در اطراف محل برگزاری سخنرانی دست به تظاهرات زدند و در صدد اخلال در سخنرانی او برآمدند.

زمانی که ماموران پلیس که برای حفاظت از این تجمع انتخاباتی به محل اعزام شده بودند، در صدد جلوگیری از ورود مخالفان به محل سخنرانی برآمدند، تظاهرکنندگان بطری پلاستیکی و تی-شرت‌هایی را که آتش زده بودند به سوی ماموران پرتاب کردند و پلیس نیز با استفاده از اسپری فلفل و بمب دودزا به مقابله با آنها پرداخت.

در داخل محل تجمع انتخاباتی نیز، گروهی از تظاهرکنندگان با سر دادن شعار و بالا بردن پلاکارد، بارها سخنرانی دونالد ترامپ را قطع کردند و در برابر ماموران انتظامات که در صدد خارج کردن آنها از محل بودند، به مقاومت پرداختند.

در بعضی از پلاکاردها، ترامپ به افراطگرایی متهم شده بود.

در همین حال، برخی از طرفداران ترامپ شعار می‌دادند: «دیوار را بساز». اشاره آنها به اظهارات قبلی دونالد ترامپ است که گفته بود به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی، در مرز آمریکا با مکزیک دیواری خواهد ساخت.

سخنرانی ترامپ در تالار آلبوکرک نخستین مرحله از سفر انتخاباتی او به ایالات نیومکزیکو است که بسیاری از ساکنان آن را اسپانیایی‌تباران و کسانی تشکیل می‌دهند که از کشورهای آمریکای لاتین به ایالات متحده مهاجرت کرده یا از نسل این مهاجران هستند.

«سوزانا مارتینز» فرماندار ایالات نیومکزیکو که ضمنا رئیس انجمن فرماندران و اولین زن اسپانیایی تبار است که به فرمانداری یکی از ایالت‌های آمریکا انتخاب شده، در جلسه سخنرانی دونالد ترامپ حضور نداشت. مارتینز عضو حزب جمهوری‌خواه و رئیس انجمن فرمانداران جمهوری‌خواه است اما هنوز از نامزدی ترامپ حمایت نکرده است. وی اظهارت قبلی دونالد ترامپ در مورد احداث دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود.

 

کد خبر : ۳۷۴۴۰۰