خبرگزاری کار ایران

حمایت ترکیه از «جبهه النصره» ادامه دارد

ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد ترکیه همچنان در حل ارسال کمک‌های تسلیحاتی به تروریست‌های گروه جبهه‌النصره در سوریه است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ژنرال «سرگئی رودسکوی» از مقامات ارشد ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، روز جمعه اعلام کرد هر روز از طریق مرز ترکیه برای تروریست‌های گروه جبهه‌النصره محموله‌های تسلیحاتی ارسال می‎شود.

ژنرال رودسکوی  گروه تروریستی جبهه‌‌‎ النصره را یکی از عوامل اصلی بی‌ثبات‌ کننده سوریه خواند و گفت این گروه با سوء استفاده از شرایط آتش‌بس میان نیروهای دولتی و گروه‌های معارض مسلح به تجدید قوای خود پرداخته‌اند.

آتش‌بس در سوریه از 27 فوریه با میانجی‌گری واشنگتن و مسکو برقرار شد و داعش و جبهه النصره که در فهرست گروه‎های تروریستی سازمان ملل درج شده‌اند، شامل نمی‌شود.

این نظامی روسی افزود، دمشق به طور مداوم از سمت «غوطه شرقی» هدف بمباران قرار می‎گیرد. تلاش‌های متعددی(از سوی تروریست‎ها) برای تصرف نیروگاه نزدیک به «حمص» و مسدود کردن مسیر اتصال حلب و دمشق صورت گرفته است. عبور کامیون‌های حامل سلاح و مهمات از ترکیه ادامه دارد و گزارش‌های روزانه‌‌ از گذر این محموله‌ها از مرز حکایت دارد.

این ژنرال افزود حملات جبهه‌النصره را کشورهای دیگر نیز تأیید کرده و با روسیه بر سر تأثیر منفی این گروه بر روند صلح در سوریه موافق هستند.

کد خبر : ۳۷۵۲۱۱