خبرگزاری کار ایران

مخالفان دولت ونزوئلا خواستار برگزاری رفراندوم برای برکناری مادورو شدند

مخالفان دولت ونزوئلا، در تظاهراتی خواستار برگزاری رفراندوم شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مخالفان دولت ونزوئلا با برگزاری تظاهراتی، خواستار برگزاری رفراندومی برای برکناری «نیکلاس مادورو» رییس‌جمهوری این کشور شدند.

صدها تظاهرکننده با لباس‌هایی به رنگ‌های پرچم ونزوئلا در میدانی در شرق کاراکاس گردهم آمدند و  شعارهایی چون «رفراندوم همین حالا»‌ و «رای من مهم است»‌ علیه رییس‌جمهوری این کشور سر دادند.

بحران اقتصادی در پی پایین آمدن شدید قیمت نفت، اصلی ترین صادرات ونزوئلا، شرایط زندگی را در این کشور بسیار سخت کرده است. نرخ تورم در ونزوئلا بالا است و خشونت‌ها و قطع روزانه برق مشهود است.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت:‌ «از این کمبودها به ستوه آمده و در خانه‌هایمان غذای کافی نداریم. پول کافی برای هیچ چیزی نیست.»

مخالفان طوماری را با یک میلیون و 800 هزار امضا جمع‌آوری کردند که در آن خواستار برگزاری رفراندوم شده و از مقام‌های برگزارکننده انتخابات خواستند که به مرحله بعدی رفته و اقدام به تایید امضاهای فرستاده شده با اسکن‌های اثر انگشت کنند.

این مخالفان در وهله بعد لازم است طومار دیگری با چهار میلیون امضا دیگر جمع‌آوری کنند.

مخالفان دولت تهدید کردند که در صورت عدم برگزاری چنین رفراندومی در سال جاری، ونزوئلا ممکن است به صحنه ناآرامی‌ها تبدیل شود.

بسیاری از شهروندان ونزوئلا ممکن است به دلیل ایستادن در صفوف مختلف حتی فرصت شرکت در چنین تظاهراتی را پیدا نکنند. آنها همچنین ممکن است از ترس نیروهای امنیتی که تاکنون 43 نفر را در جریان این ناآرامی‌ها کشته‌اند، از شرکت در آن پرهیز کنند.

تظاهرات خودجوش علیه کمبودها، در محله‌هایی که زمانی هوادار مادورو بودند، در حال رخ دادن است.

«‌اریکا گوارا روساس» مدیر دیده‌بان حقوق بشر ونزوئلا هشدار داد که این گروه به طور روز افزون شاهد نقض عمده حقوق بشر از جمله کمبود غذا و کمک‌های اولیه در ونزوئلا است.

    

 

کد خبر : ۳۷۸۴۵۱