خبرگزاری کار ایران

نیروهای امنیتی ونزوئلا مسیر تظاهرکنندگان مخالف مادورو را مسدود کردند

نیروهای امنیتی ونزوئلا مسیر تظاهرکنندگان مخالف دولت را مسدود کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، نیروهای امنیتی ونزوئلا برای مسدود کردن مسیر صدها تظاهرکننده مخالف دولت از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

این معترضان در روز سه‌شنبه در آخرین تلاش‌هایشان برای اعلام درخواست اجرای رفراندوم سراسری برای برکناری «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری این کشور تظاهرات کردند.

«انریکه کاپریلس» رهبر مخالفان دولت که فشارها برای این انتخابات سراسری را هدایت کرده است، در میان جمعیتی که از سوی پلیس و نیروهای گارد ملی مسدود شده بود، هنگام آغاز این راهپیمایی با آنها همراه بود.

پلیس در این تظاهرات چندین بار به پرتاب گازهای اشک‌آور و اسپری کردن مایع ناشناخته به سوی تظاهرکنندگان در این اجتماع پرداخت. این تظاهرکنندگان شعار «‌من گرسنه‌ام»‌ را سر داده و تصاویری از فعالان سیاسی زندانی شده را به دست داشتند.

کاپریلس در این‌باره گفت:‌ «به هیچ عنوان تسلیم نخواهیم شد و دشمن ما مادورو است. مشکل مادورو است و نه گارد ملی.»‌

ائتلاف مخالفان ونزوئلا کنترل مجلس ملی این کشور را در دسامبر گذشته به دست گرفت. از دلایل این پیروزی شرایط بحرانی اقتصادی حاکم است و این گروه تعهد کرده که مادورو را تا پایان این سال قدرت خلع خواهد کرد.

در مقابل، مقام‌های حزب سوسیالیست حاکم عنوان کرده‌اند که در حال حاضر زمانی برای سازمان دادن به این رفراندوم آن هم تحت شرایط پیچیده کنونی و فرایندهای خاص رای‌گیری وجود ندارد. آنها گفته‌اند که مخالفان باید حرکت خود را در ماه ژانویه به جای آوریل آغاز کرده و همچنین آنها را متهم به استفاده از امضاهای جعلی از اشخاص متوفی کرده‌اند.

 

 

کد خبر : ۳۷۸۷۸۳