خبرگزاری کار ایران

تلاش بزرگ‌ترین حزب ائتلافی کرواسی برای رای عدم اعتماد به دولت

معاون نخست‌وزیر کرواسی از حزب ائتلافی «اتحادیه دموکرات کرواسی» تلاشی را برای به جریان انداختن رای عدم اعتماد به نخست‌وزیر این کشور آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های محلی گزارش دادند که «تومیسلاو کارامارکو» معاون نخست‌وزیر کرواسی تلاش می‌کند روند رای عدم اعتماد به «تیهومیر ارسکوویچ» نخست‌وزیر این کشور را به جریان بیندازد.

بر اساس این گزارش، کارامارکو با برگزاری کنفرانسی خبری از تصمیم برای رای عدم اعتماد به نخست‌وزیر خبر داد؛ اقدامی که دولت متزلزل این کشور را یک قدم دیگر به فروپاشی نزدیک می‌کند.

وی در این کنفرانس خبری عنوان کرد:‌ «اتحادیه دموکراتیک کرواسی فرایندی برای رای عدم اعتماد به نخست‌وزیر را آغاز خواهد کرد. به اعتقاد ما شرایط فعلی اصلا خوب نبوده چراکه دولت ناکارآمد است. مهم‌ترین موضوع، روابط اکثریت پارلمانی با نخست‌وزیر است.»

وی افزود که تصمیم برای چنین اقدامی در جلسه با رئیس حزب اتخاذ شده است.

کاراماکو ادامه داد: «‌با چنین اقدامی به همگان نشان خواهیم داد که مصالح ملی ما بر مصالح شخصی و حزبی مقدم است. حزب ما به همه مسئولان و مقام‌های کرواسی هشدار می‌دهد که جدی باشند. تا کنون زمان زیادی از دست داده‌ایم ولی هنوز زمان کافی برای تغییرات در دولت برای حل مشکلات وجود دارد.»

نخست‌وزیر کنونی کرواسی پس از آن که احزاب اصلی پیروز این کشور به توافقی دست نیافتند، به این سمت برگزیده شده است. هفته گذشته او کارامارکو را که به واسطه رسوایی مالی نفتی تحت فشار است، به استعفا دعوت کرده بود. 

    

 

کد خبر : ۳۷۸۸۲۴