خبرگزاری کار ایران

احتمال پایان اعتصاب‌های فرانسه پیش از باز‌ی‌های یورو ۲۰۱۶

مدیر شبکه راه آهن فرانسه ابراز امیدواری کرد که اعتصاب‌ها پیش از آغاز بازی‌های یورو 2016 پایان یابد.

به گزارش ایلنا به نقل رویترز، مدیر شرکت راه آهن سراسری فرانسه ابراز امیدواری کرد که اتحادیه کارگری راه‌آهن این کشور با رسیدن به یک توافق تازه، اعتصاب‌ها را پیش از بازی‌های یورو 2016 که از سوی فرانسه میزبانی شده و در روز جمعه آغاز خواهد شد، پایان دهد.

مقام‌های اتحادیه‌های دیگر کارگری هم عنوان کردند که از اتحادیه عمومی کارگری انتظار دارند که به مرور در روزهای آتی از این تظاهرات دست بکشند. اعتصاب‌ها در حال حاضر به نیمی از شرکت‌کنندگان نسبت به یک هفته گذشته کاهش یافته است.

شرکت راه‌آهن سراسری فرانسه که برای آرام کردن شرایط، پیش از یورو 2016 تحت فشار است، طرح‌های جدیدی برای حفظ شرایط کاری فعلی و حتی در مواردی بهبود آن ارائه داده است.

هر دو اتحادیه که صاحب دومین تعداد اعضا میان کارگران راه‌آهن هستند، اعلام کرده‌اند که از این طرح‌ها و پیشنهادها پشتیبانی خواهند کرد. اتحادیه عمومی کارگری که بزرگ‌ترین اتحادیه در این کشور است، هنوز موضعی در قبال این مسئله اتخاذ نکرده است.

«گویلان پپی»‌ رئیس شرکت راه‌آهن سراسری فرانسه عنوان کرد:‌ «هیچ دلیلی در حال حاضر برای ادامه اعتصاب‌ها وجود ندارد.»

این اعتصاب تا کنون برای این شرکت در حدود 300 میلیون یورو هزینه در بر داشته است؛ مبلغی که برابر با کل سود سال 2015 این شرکت راه آهن است.

«مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه تکرار مواضع پپی در پارلمان گفت: «هیچ دلیلی برای ادامه اعتصاب‌ها وجود ندارد.»

این مناقشات حول محور آزادسازی راه‌آهن در سراسر اتحادیه اروپا در سال 2020 صورت گرفته ولی در عین حال به طرح‌های گسترده‌تر دولت برای تسهیل استخدام و اخراج کارگران که از سوی «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه مطرح شده، مربوط است. وی در تلاش است تا نرخ بیکاری 10 درصدی این کشور را بهبود دهد.

کارگرانی از دیگر صنایع نیز تظاهراتی در هفته‌های گذشته برگزار کردند که دولت برای فرونشاندن این اعتصاب‌ها پیشنهادهای قابل توجهی ارائه داده است. ولی در عین حال دولت به صراحت از پس گرفتن قوانین پیشنهادی خود خودداری کرده است.

دولت فرانسه به دنبال اعطای امتیازهایی در مورد زمان استراحت رانندگانی است که مدیران معتقدند ممکن است عملکرد این راه‌آهن را کند و غیر رقابتی کند.

 

   

 

کد خبر : ۳۷۸۹۲۳