خبرگزاری کار ایران

استقبال اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج‌فارس از خروج عربستان از فهرست سیاه

اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج‌فارس از تسلیم سازمان ملل در برابر فشارهای عربستان سعودی و خارج کردن نام این کشور از فهرست ناقضان حقوق کودکان یمنی استقبال کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از الوفد، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در واکنش به حذف نام ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی از فهرست سیاه سازمان ملل، اظهار داشت، اعضای این شورا تصمیم سازمان ملل به اصلاح «اشتباهش» در گنجاندن ائتلاف سعودی در فهرست سیاه را موید باورپذیری این سازمان ارزیابی می‌کنند.

الزیانی مدعی شد که ائتلاف تحت رهبری سعودی در یمن به حفظ جان غیرنظامیان این کشور به‌ویژه کودکان اهتمام بیشتری دارد.

از سوی دیگر، «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب در تقدیر این تصمیم سازمان ملل، مدعی شد که این سازمان از حقایق و مدارک ارائه شده توسط مسئولان عربستانی درباره پایبندی ائتلاف عربی به حقوق بشر در یمن، متقاعد شده است.

سازمان ملل، پنجشنبه گذشته در گزارشی با انتقاد شدید از ائتلاف نظامی تحت رهبری سعودی علیه یمن، تصریح کرد که ائتلاف سعودی، مسئول کشتار و زخمی کردن 60 درصد از کودکان در یمن در سال گذشته است. ولی یک روز پس از این گزارش، سازمان ملل در برابر فشارهای عربستان و شورای همکاری خلیج‌فارس عقب‌نشینی کرده و نام ائتلاف را از فهرست سیاه خارج کرد.

کد خبر : ۳۷۸۹۶۸