خبرگزاری کار ایران

گزارش «ساندی تلگراف» تکذیب شد

دولت سوریه: اسد فهرست تروریست‌های خارجی را به نمایندگان انگلیسی نداده است

دفتر ریاست‌جمهوری سوریه با تکذیب گزارش روزنامه «ساندی تلگراف»، تاکید کرد که دولت این کشور فهرست تروریست‌های خارجی را به نمایندگان پارلمان انگلیس ارائه نکرده است.

به گزارش ایلنا، روزنامه انگلیسی «ساندی تلگراف» پیش از این نوشته بود که دولت سوریه در جریان سفر اخیر دو نماینده پارلمان انگلیس به دمشق، فهرستی شامل صدها تروریست خارجی را در اختیار آنها قرار داده است.

این روزنامه نوشته بود که دولت سوریه فهرستی شامل ۲۵ شهروند انگیسی که به داعش پیوسته‌اند را در جریان سفر اخیر دو نماینده پارلمان این کشور به دمشق، در اختیار آنها قرار داده است.

در ادامه آمده بود که دولت سوریه اعلام کرده‌ است که از این ۲۵ نفر، ۱۴ نفر از جمله دو برادر ساکن شهر «برایتون» که دو سال پیش به سوریه رفته بودند، جان خود را از دست داده‌اند.

۱۱ نفر دیگر نیز شامل پنج زن از جمله «خدیجه دارع» هستند که بنا بر اعلام دولت سوریه، نخستین زن خارجی است که به داعش پیوسته است.

در این فهرست همچنین می‌توان از «سلی جونز» نام برد. وی مادر دو فرزند است که گفته می‌شود یکی از آنها را با خود به سوریه برده است. در آخر نیز از دو دختر نوجوان دوقلو از «منچستر» نام برده شده است.

در این فهرست همچنین به دو برادر از «کاردیف» و گروهی از مردان جوان از «پرتسموت» اشاره شده بود.

«جان جهادی» معروف به جلاد داعش نیز از جمله افرادی است که در این فهرست از وی نام برده شده بود.

ساندی تلگراف نوشت که این فهرست به زبان عربی نوشته شده اما ویدئوهایی به زبان انگلیسی نیز به آن ضمیمه شده است.

 در مقدمه این ویدئوها آمده است:‌ «‌این فیلم نمونه‌هایی از مجرمانی را به نمایش گذاشته است که به بی‌رحمانه‌ترین اقدام‌ها علیه مردم سوریه دست زده‌اند. این‌ها نمونه‌های تصادفی هستند که توسط دولت سوریه و از میان ده‌ها هزار نمونه در آرشیو خصوصی، از این جانیان بین‌المللی به دست آمده است.»

این روزنامه همچنین نوشته بود که انتشار این فهرست می‌تواند به عنوان همکاری اطلاعاتی دو کشور محسوب شود.

 

کد خبر : ۳۸۰۳۲۴