خبرگزاری کار ایران

بر اثر اعتصاب خلبانان صورت گرفت:

توقف پروازها در خطوط هوایی سوئد و اروپا

اعتصاب خلبانان در سوئد و ورود آن به روز چهارم موجب توقف پروازها در این کشور و چند کشور اروپایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، خطوط هوایی اسکاندیناوی روز دوشنبه 13 ام ژوئن شمار زیادی از پرواز‌های سوئدی و اروپایی را متوقف ساخت. این موضوع پس از رد کردن پیشنهاد افزایش پرداخت ها از سوی این خلبانان انجام می پذیرد که اعتصاب آنان را به روز چهارم خود کشانده است.

اس-آ-اس عنوان داشته که در حدود 230 پرواز و 27 هزار مسافر این خطوط هوایی به واسطه اقدامات روز دوشنبه تحت تاثیر قرار گرفته که این امر 50 هزار نفر دیگر را به شمار مسافرانی که از روز جمعه از پروازهای خود جا مانده اند، اضافه کرده است.

پرواز ها میان استکهلم و آتن، بروکسل، دوبلین، فرانکفورت، ژنو، لندن و پاریس در روز دوشنبه ملقی شد.

این اعتصاب ها پس از آن که خلبانان سوئدی در استکهلم پیشنهادات خطوط هوایی مبنی بر 2.2 درصد افزایش دستمزدها را رد کرده و پیشنهاد 3.5 درصدی را ارائه دادند صورت گرفته.

 تلاش‌ها در این زمینه برای میانجیگری معاهدات در روز یکشنبه با شکست مواجه شد.

این خطوط هوایی عنوان کرد:‌"‌اتحادیه خلبانان سوئدی دومین پیشنهاد برای میانجیگری که اس-آ-اس نیز آن را پذیرفته، رد کرده‌اند."‌

این اعتصابات در اوج فصل سفر بوده و در برنامه‌های سفر اختلالاتی وارد آورده است.

اس-آ-اس که 50 درصد آن از سوی دولت‌های سوئد، دانمارک و نروژ اداره می‌شود، عنوان کرده که میزان خسارات وارد آمده را به دلیل اعتصاب تاکنون محاسبه نکرده است اما تحلیلگران مالی تخمین زده‌اند که حداقل 1.1 میلیون یورو در روز برای این خطوط هوایی هزینه در بر داشته است.

خطوط هوایی عنوان داشته‌اند که تمامی پرداخت‌ها و هزینه‌های قرارداد‌ها که از سوی خلبانان پیگیری می‌شود در نهایت به افزایش ده درصدی در هزینه‌ها منجر خواهد شد.

با این حال مارتین لینگرن، رئیس اتحادیه خلبانان عنوان کرده که خلبانان تاکنون به صرفه جویی میلیاردها دلار در هزینه‌های این خطوط هوایی کمک کرده‌اند. آنها این عمل را از طریق مشارکت در طرح‌های بهینه‌سازی مانند کم کردن مشاغل، کاستن درآمد‌ها و کوچک کردن نظام اداری به این مهم یاری رسانده‌اند.

اس-آ-اس در سال های اخیر از سوی خطوط هوایی کم هزینه تر رقیب مانند خط هوایی "نروژین" تحت فشار است.

از آن جایی که این خطوط هوایی از سال 2015 به سود دهی مجدد رسیده توانسته است تا علیرغم هزینه سوخت پایین در امسال 171 میلیون کرون درآمد کسب کند.

 

کد خبر : ۳۸۰۵۵۶