خبرگزاری کار ایران

مادورو:‌

ونزوئلا آماده ترمیم روابط با آمریکا و انتصاب سفیر در این کشور است

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۲۸۷

رئیس جمهور ونزوئلا از برقراری روابط دیپلماتیک با آمریکا خبر داد.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا عنوان کرد که آماده عادی سازی روابط با واشنگتن و ترمیم هیئت های دیپلماتیک میان دو کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفت که آماده ترمیم و احیاء روابط خود با آمریکا و انتصاب سفیر جدید در واشنگتن است.

مادورو به نقل از گلوبویژن بیان داشت:‌"‌من به آقای جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا برای انتصاب سفیر، پیشنهاداتی ارائه دادم و برای عادی سازی روابط آماده‌ام. من شخصاً پیشنهاد بازگشایی مراحل جدیدی در مذاکرات میان دو کشور را برای سه سال داده بودم. "

وی افزود که کری به "دلسی ردریگز" وزیر امور خارجه ونزوئلا گفته است که جلساتی با حضور مقامات بلند مرتبه برگزار کند که این پیشنهاد با موافقت این مقام ونزوئلایی روبرو شده است.

هوگو چاوز رئیس جمهور وقت ونزوئلا در دسامبر سال 2010 از پذیرفتن لری پالمر سفیر آمریکا که از سوی باراک اوباما به این سمت انتخاب شده بود خودداری کرد و دیپلمات آمریکایی را به عنوان کردن بیاناتی غیر احترام آمیز در رابطه با ونزوئلا متهم کرد.

در پی این موضوع، آمریکا نیز ویزا برناردو آلوارز، سفیر ونزوئلا را لغو کرد. در نتیجه کاروان دیپلماتیک دو کشور از آن زمان تاکنون در سطح کاردار اداره می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز