خبرگزاری کار ایران

جورج سوروس:

فروپاشی اتحادیه اروپا به واقعیت نزدیک‌تر شده است

میلیاردر برجسته آمریکایی با اشاره به نتیجه همه‌پرسی بریتانیا اعلام کرد که فروپاشی اتحادیه اروپا به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «جرج سوروس» با تاکید بر این‌که به دنبال نتیجه‌ همه‌پرسی در بریتانیا، اتحادیه اروپا در آستانه فروپاشی قرار گرفته است، گفت که بقای این اتحادیه مستلزم بازسازی منطقه یورو است.

وی پیش از همه‌پرسی بریتانیا نیز هشدار داده بود که در صورتی که مردم این کشور رای به ترک اتحادیه اروپا بدهند، یکپارچگی این اتحادیه با تهدید جدی روبه‌رو خواهد شد.

سوروس همچنین سقوط ناگهانی ارزش پوند را هم پیش‌بینی کرده بود.

سوروس در واکنش به بحران پس از همه‌پرسی بریتانیا گفته است: «این کشور سرانجام با هر افت و خیزی هم که شده دوباره اوضاعش بهتر از زمانی خواهد شد که در اتحادیه اروپا بود اما مردم آن در کوتاه مدت و میان مدت با مصائب این جدایی به شدت درگیر خواهند شد.»

این تاجر همچنین عوارض جهانی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا را قابل مقایسه با بحران جهانی اقتصاد در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۷ میلادی ارزیابی کرده است.

وی در عین حال گفته است که خوش‌بین است که با سپری شدن شوک ناشی از جدایی بریتانیا، کم‌کم حامیان اروپای متحد برای بازسازی آن همگام شوند.

 

 

کد خبر : ۳۸۴۴۴۹