خبرگزاری کار ایران

بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها؛

کمتر از ۳۰ درصد آلمانی‌ها خواستار برگزاری همه‌پرسی به شیوه بریتانیا هستند

بر اساس نتیجه یک نظرسنجی که در روزنامه «بیلد آم زونتاگ» منتشر شده است، از هر سه آلمانی، یک نفر طرفدار برگزاری همه پرسی در رابطه با عضویت این کشور در اتحادیه اروپا است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، نظرسنجی‌های موسسه «امنید» حاکی از آن است که ۲۹ درصد از پاسخ‌دهندگان، از همه پرسی به روش همه‌پرسی در بریتانیا حمایت کرده و ۶۳ درصد نیز با آن مخالفت هستند.

این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که اکثریت ۶۳ درصدی جمعیت آلمان از نتایج همه‌پرسی بریتانیا در رابطه با خروج از اتحادیه اروپا ابراز تاسف کرده و تنها ۱۱ درصد آن‌ها نتایج این نظرسنجی را مثبت ارزیابی کرده‌اند.

به علاوه بر اساس نتایج این نظر سنجی‌ها بیش از ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان عنوان کرده‌اند که در اتحادیه اروپا باید اصلاحاتی صورت پذیرد.

در همه‌پرسی روز پنجشنبه در بریتانیا، ۵۱ و ۹ دهم درصد رای‌دهندگان خواستار خروج این کشور از اتحادیه اروپا شدند.

روز شنبه درخواست برای برگزاری همه‌پرسی از فنلاندی‌ها درباره عضویت در اتحادیه اروپا از سوی حزب ملی‌گرای این کشور توانسته است بیش از هزار امضا را جمع‌آوری کند. همچنین روز شنبه حزب راست‌گرای مردم اسلوواکی نیز اقدام به انتشار درخواست برای برگزاری همه‌پرسی به سبک بریتانیا کرد. درهمین راستا «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه عنوان کرد که «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری این کشور امکان برگزاری همه‌پرسی به سبک برگزیت را که حزب متبوعش خواستار آن شده بود، رد کرده است.

 

کد خبر : ۳۸۴۶۷۷