خبرگزاری کار ایران

هشدار کره‌شمالی به آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی درباره رزمایش‌های موشکی

کره‌شمالی رزمایش‌های نظامی موشکی آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، سخنگوی موسسه صلح و خلع سلاح وزارت خارجه کره‌شمالی رزمایش‌های نظامی آمریکا با ژاپن و کره‌جنوبی علیه این کشور را محکوم کرد.

منابع خبری پیش از این گزارش داده بودند که آمریکا به همراه نیروهای ژاپن و کره‌جنوبی رزمایش‌های هشدار دهنده موشکی در آب‌های نزدیک هاوایی انجام داده است. این رزمایش‌ها تحت عنوان «مقابله با تهدیدهای موشکی و اتمی» کره‌شمالی انجام می‌گیرد.

این سخنگو ادامه داد: «آن چه نباید از نظر دور بماند این است که آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی به طور علنی تمرین‌های مشترک نظامی تحریک آمیزی با دو کشور دیگر این منطقه به انجام رسانده‌اند که در نوع خود در تاریخ، بی‌سابقه است.»

سیستم دفاع موشکی آمریکا که در حال تحقق در منطقه آسیا-اقیانوسیه است و شکل‌گیری نیروهایی مشابه ناتو در منطقه آسیا با این سه کشور در آینده‌ای نزدیک، در نهایت منجر به آغاز یک مسابقه تسلیحاتی جدید و حتی یه جنگ سرد میان کشورهای شمال شرق آسیایی خواهد شد که شبه جزیره کره را در بر خواهد گرفت.

در این گزارش آمده است که اکنون که آمریکا و دیگر نیروهای متخاصم در حال تهدید کردن مداوم امنیت کره‌شمالی بوده و منطقه به طور مکرر شاهد رزمایش‌های نظامی مشترک است، ارتش و مردم کره‌شمالی با روش‌های پایدار ظرفیت‌های نظامی اتمی خود را گسترش داده، همه این دشمنان را تحت فشار قرار خواهند داد و به مقابله با استراتژی‌های گسترده نظامی آنها خواهد پرداخت.         

 

کد خبر : ۳۸۵۵۰۴