خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور روسیه:

مظنون چچنی حملات استانبول گذرنامه گرجستانی داشته است

وزیر کشور روسیه گفت که احمد چاتایف، مظنون چچنی که مغز متفکر بمب‌گذاری‌های انتحاری در فرودگاه استانبول است، در گرجستان زندگی کرده، شهروندی این کشور را دریافت کرده و در سال ۲۰۱۵ به سوریه رفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «احمد چاتایوف» ‌ که به گفته پلیس ترکیه مغز متفکر حملات فرودگاه استانبول بوده است، در گرجستان زندگی کرده و شهروند این کشور نیز شده است و سپس در سال ۲۰۱۵ به سوریه رفته است.

سه‌شنبه گذشته سه انفجار فرودگاه آتاتورک را لرزاند که در پی آن ۴۴ نفر کشته و ۲۳۹ نفر دیگر زخمی شدند. روز جمعه رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که دو بمبگذار از سه عامل این حادثه، پاسپورت‌های روسی داشتند.

معاون امور چچن وزارت کشور روسیه به خبرنگاران گفت: «‌ما اطلاعاتی در دست داریم که نشان دهنده آن است که چاتایف چندین بار در اروپا، اتریش و اوکراین بازداشت شده است. از اوکراین به گرجستان منتقل شده و در آنجا زندگی کرده و تابعیت این کشور را نیز کسب کرده است. در سال ۲۰۱۵ نیز به سوریه سفر کرده است.»

یک منبع امنیتی چچنی نیز روز پنجشنبه گفت که چاتایف متولد سال ۱۹۸۰ میلادی بوده و در روسیه به دلیل عضویت در گروه‌های غیر قانونی مسلح تحت پیگرد بوده است.

 

کد خبر : ۳۸۶۲۷۲