خبرگزاری کار ایران

۲۵ شبه‌نظامی طالبان در افغانستان کشته شدند

مقام‌های امنیتی ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان گفته‌اند که نیروهای امنیتی با دفع حمله سنگین طالبان در منطقه راغستان، بیش از ۲۵ عضو این گروه را کشته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «گل‌محمد بیدار» معاون والی بدخشان گفت که این نبرد در پی تهاجم دو شب قبل طالبان به مرکز ولسوالی راغستان آغاز شد.

بیدار افزود که با نزدیک شدن طالبان به مرکز فرماندهی پلیس راغستان، نیروهای امنیتی به کمک نیروهای اعزامی از کابل و حمایت هلیکوپترهای توپدار، ستیزه‌جویان این گروه را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

معاون والی گفت که در حال حاضر، طالبان به مواضع قبلی خود بازگشته‌اند، ولی نیروهای دولتی تصمیم دارند آن‌ها از راغستان بیرون برانند.

یک مقام پلیس بدخشان گفت که چهار فرمانده عمده طالبان، از جمله فضل‌الله، از فرماندهان مهم طالبان در این نبرد کشته شده‌اند.

منابع محلی گفته‌اند که فرماندهان ارشد پلیس بدخشان به محل درگیری رفته‌اند.

گروه طالبان وارد آمدن تلفات سنگین به نیروهای خود را رد کرده و گفته که تنها سه عضو این گروه در راغستان کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این گروه مدعی شده که ۹ مامور پلیس، از جمله دو افسر پلیس کشته شده‌اند.

راغستان یکی از مناطق استراتژیک در شمال ولایت بدخشان افغانستان واقع شده که مرز مشترکی با منطقه ختلان تاجیکستان دارد.

طالبان از گذشته به این منطقه نفوذ کرده بودند و به دنبال اعضای این گروه، ستیزه‌جویان تاجیکستانی و ازبکستانی هم به این منطقه وارد شدند.

غیر از راغستان، طالبان در چند ولسوالی دیگر ولایت بدخشان نیز نفوذ نسبی دارند و هر از گاهی با نیروهای دولتی درگیر می‌شوند.

 

کد خبر : ۳۸۶۸۹۵