خبرگزاری کار ایران

جورج بوش:

همچنان معتقدم جهان بدون صدام، جای بهتری است

سخنگوی رئیس‌جمهوری سابق آمریکا تصریح کرد که به‌رغم برخی اشتباهات و شکست‌های اطلاعاتی در جریان جنگ عراق که وی پیش از این به آنها اذعان کرده است، این مقام سابق آمریکایی همچنان معتقد است که جهان بدون دیکتاتور سابق عراق مکان بهتری است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، «فردی فورد» سخنگوی «جورج بوش» در بیانیه‌ای اعلام کرد که بوش از خدمات و فداکاری نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور در جریان جنگ علیه تروریسم تقدیر کرده و بر این باور است که ایالات متحده هرگز متحدی نزدیک‌تر از بریتانیا در زمان نخست‌وزیری «تونی بلر» نداشته است.

در ادامه آمده است: «جورج بوش بر این باور است که اکنون باید به دنبال اتحاد باشیم و با تروریسم در هر جایی که وجود دارد، مقابله کنیم.»

در همین حال، نخست‌وزیر پیشین انگلیس نیز در واکنش به گزارش کمیسیون تحقیقاتی این کشور درباره جنگ عراق، گفت که مسئولیت اشتباهات خود برای شرکت در این جنگ را می‌پذیرد.

«تونی بلر» با بیان این‌که مسئولیت کامل اشتباهات جنگ عراق را بر عهده می‌گیرد، گفت: «مردم چه با تصمیم من برای اقدام نظامی علیه صدام موافق باشند و چه موافق نباشند، من در این کار حسن نیت داشتم و با اعتقاد به این‌که مشارکت در این جنگ، منافع انگلیس را تامین خواهد کرد، این تصمیم را گرفتم.»

وی افزود که گزارش کمیسیون تحقیقاتی بریتانیا نشان می‌دهد که بهتر است از این به بعد اتهام‌هایی مانند «سوءنیت، دروغ و فریب» را پشت سر گذاشت.

بر این اساس، در گزارش کمیسیون تحقیقاتی بریتانیا درباره جنگ عراق آمده است که بریتانیا با ورود به این جنگ مرتکب اشتباهات متعددی شده است.

این گزارش تاکید می‌کند که بریتانیا پیش از آزمودن راهکارهای مسالمت‌جویانه، تصمیم به پیوستن به جنگ عراق گرفته است.

 

 

 

کد خبر : ۳۸۷۹۶۲