خبرگزاری کار ایران

پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات فدرال استرالیا

نخست‌وزیر فعلی استرالیا در انتخابات فدرال این کشور به پیروزی رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت ائتلافی استرالیا به رهبری «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر کنونی این کشور موفق شد در انتخابات فدرال این کشور پیروز شود و به این ترتیب، دولت آینده این کشور را وی تشکیل خواهد داد.

«بیل شرتن،» رهبر حزب اپوزیسیونی کارگر با قبول شکست در انتخابات فدرال این کشور اعلام کرد که «به روشنی مشخص شده است که مالکوم تروبول دولت آینده را تشکیل خواهد داد.»

شرتن گفت که به‌رغم آن‌که شمارش آرا در بسیاری از رقابت‌های نزدیک هنوز به پایان نرسیده است اما ائتلاف لیبرال-ملی با یک دولت حداقلی یا با اکثریت بسیار ضعیفی دوباره انتخاب خواهد شد.

شرتن گفت که وی با نخست‌وزیر این کشور تماس گرفته و به وی تبریک گفته است و متعهد شده که « در صورت وجود زمینه‌های مشترک با تلاش بسیار برای حل مشکلات بکوشد.»

در همین حال شرتن هشدار داد که هرچند دولت توانسته در این انتخابات پیروز شود اما مخالفان نیز بر مواضع خود پافشاری کرده و متعهد به پیگیری مطالبات خود مانند خدمات بهداشت عمومی، تامین مالی مدارس و مشاغل خواهند بود.

وی همچنین افزود که انتخابات که تعداد کرسی‌های بی‌سابقه‌ای را برای احزاب کوچک و نمایندگان مستقل رقم زده است، نشان داد که استرالیایی‌ها به روشنی خواستار همکاری احزاب گوناگون این کشور هستند.»

شرتن گفت که امیدوار است ائتلاف موفق به انجام اقدام‌های لازم و مورد نیاز برای این کشور شود.   

 

کد خبر : ۳۸۸۶۱۵