خبرگزاری کار ایران

باراک اوباما:

آمریکا به تامین امنیت بلند مدت اروپا متعهد است

رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس ناتو در ورشو تاکید کرد که کشورش متعهد به تامین امنیت اروپا در دراز مدت است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ‌«باراک اوباما» ‌در کنفرانس ناتو گفت که کشورش به تامین امنیت اروپا و دفاع از متحدانش متعهد است.

اوباما افزود که اتحاد دفاعی غرب بر سر تقویت دفاع جمعی خود، از زمان جنگ سرد تا کنون، توافق کرده و این توافق‌ها را به شکل به کارگیری نیرو‌ها در دولت‌های بالتیکی و لهستان در پاسخ به اشغال کریمه از سوی روسیه نشان داده است.

وی در ادامه گفت: «‌آنچه هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد، ‌تعهد بی‌بازگشت آمریکا به امنیت اروپا، ‌روابط میان کشور‌های طرفین اقیانوس آتلانتیک و تعهد به دفاع مشترک است.»

اظهار نظر‌های این مقام آمریکایی در مقابل اظهارات «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور قرار می‌گیرد که تاکید کرده ناتو منسوخ بوده و کشور‌های اروپایی باید خودشان از کشور‌های متبوعشان دفاع کنند.

اوباما پیش از این خواستار توجه استراتژیک بیشتر آمریکا به آسیا بود اما به واسطه درگیری‌ها در اروپا و خاورمیانه، ‌چنین سیاستی را متوقف کرد.

ایالات متحده آمریکا هنوز چیزی حدود ۶۰ هزار نظامی در چندین کشور اروپایی دارد هرچند این تعداد از نیرو‌ها هنوز بسیار کمتر از ۳۰۰ هزار نیروی به کار گرفته شده در خلال جنگ سرد است.

 

کد خبر : ۳۸۸۶۳۰