خبرگزاری کار ایران

سخنگوی «انصارالله»:

راهکارهای سیاسی رسوایی جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه یمن را فاش می‌کند

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به کارشکنی هیات دولت مستعفی در روند مذاکرات صلح، متذکر شد تحریم‌کنندگان مذاکرات می‌دانند که راهکارهای سیاسی جنایت‌های ائتلاف سعودی و مزدورانش در یمن را برای افکار عمومی جهان آشکار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به کارشکنی هیات دولت مستعفی در روند مذاکرات صلح گفت: «افرادی که از راهکارهای مسالمت‌آمیز و سیاسی در یمن فرار می‌کنند‌‌، همان مزدورانی هستند که کم کم به این نتیجه می‌رسند که مذاکره و راهکارهای سیاسی رسوایی جنایت‌ها علیه مردم یمن را برای افکار عمومی منطقه‌ای و بین‌المللی آشکار می‌کند.»

عبدالسلام گفت: «راهکارهای سیاسی به توافق نهایی با قوه مجریه منتهی می‌شود. برخی این را با طرح‌های تنگ‌نظرانه خود که کشور را به این مرحله از بحران رسانده است، مشکل می‌دانند. این‌ها مستبد هستند و مأموریت‌های مرحله انتقالی را ناکام می‌گذارند تا اجرای طرح فروپاشی یمن برای آن‌ها آسان شود.»

سخنگوی انصارالله تأکید کرد: «ما به مذاکرات کویت و موعد مشخص شده برای آن بدون پیش‌شرط و توافق درباره آتش‌بس و انتقال کمیته هماهنگی و آتش‌بس به مکان نزدیک به عملیات پایبند بوده‌ایم.»

وی تداوم بمباران هوایی و لشکرکشی نظامی به مناطق مختلف یمن توسط ائتلاف سعودی و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور جنگ‌زده را محکوم کرد و گفت: «این اقدام‌ها، نقض آشکار توافقی است که در مذاکرات کویت صورت گرفت. مردم یمن و ارتش و کمیته‌های مردمی کاملا حق دارند با تمامی ابزارهای قانونی به این تجاوز پاسخ دهند.»

بر این اساس، هیات دولت مستعفی یمن (هیات ریاض) ‏ اعلام کرده است در دور بعدی مذاکرات صلح، که با میانجیگری سازمان ملل در کویت برگزار می‌شود، مشارکت نخواهد کرد.

 

کد خبر : ۳۸۹۵۲۷