خبرگزاری کار ایران

حوادت ترکیه و فرانسه محور کنفرانس مطبوعاتی موگرینی و کری

فدریکا موگرینی و جان کری در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و آمریکا در مورد حوادث ترکیه و فرانسه اظهار نظر کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز؛ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و جان کری وزیر امور خارجه ایالت متحده آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و آمریکا در بروکسل به اظهار نظر در مورد کودتای نافرجام جمعه شب در ترکیه پرداختند.

در این کنفرانس مطبوعاتی اقای کری وزیر امور خارجه آمریکا با اظهار تاسف از حوادث پنجشنبه شب در نیس، به عزم اتحادیه اروپا و آمریکا در مبارزه با تروریسم اشاره کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر ترکیه، اعلام کرد دولت آمریکا از دولت غیرنظامی و قانونی ترکیه و نهادهای دمکراتیک حمایت می‌کند و تاکید کرد که دولت آمریکا، مانع اجرای عدالت درباره کودتاگران نخواهد ایستاد.

فدریکا موگرینی نیز بر حفظ نهادهای دموکراتیک و مشروع در ترکیه و حمایت اتحادیه اروپا از نهادهای مشروع در این کشور تاکید و اعلام کرد که محکوم کردن کودتا در ترکیه به معنی لغو حاکمیت قانون و نظام برقراری عدالت نیست.

کد خبر : ۳۹۱۸۹۳