خبرگزاری کار ایران

ابوالفتح در گفت‌وگو با ایلنا:

برقراری آشتی میان محافظه‌کاران نوین و سنتی، دلیل اصلی انتخاب «پنس» به‌عنوان معاون ترامپ است

انتخاب مایک پنس به عنوان معاون دونالد ترامپ برای کسب مشروعیت و جلب نظر اعضاء حزب جمهوریخواه تلقی می‌گردد.

«امیرعلی ابوالفتح» در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل ایلنا، با اشاره به دلایل انتخاب «مایک پنس» به عنوان معاون دونالد ترامپ عنوان کرد: انتخاب مایک پنس تابع قوانین کلی موجود در ساختار سیاسی انتخابات ایالات متحده است.

تحلیلگر مسائل آمریکا تصریح کرد: معرفی معاون نامزد ریاست جمهوری آمریکا زمانی صورت می‌گیرد که نامزد ریاست جمهوری احساس می‌کند یک‌سری کمبود‌ها در عرصه حزبی وجود دارد؛ یعنی اگر نامزد ریاست جمهوری جوان باشد، معاون خود را یک شخصیت باتجربه و مُسن‌تر انتخاب می‌کند یا اگر نامزد مربوطه لیبرال باشد از یک شخص محافظه‌کار برای تصدی پست معاون خود استفاده می‌کند، همچنین اگر نامزد ریاست جمهوری از ایالات شمالی آمریکا باشد معاون خود را از ایالات جنوبی برمی‌گزیند. به طور کلی با این عمل درصدد هستند نقاط ضعف خود را پوشش دهند.

او افزود: انتخاب آقای «مایک پنس» توسط دونالد ترامپ به این دلیل بود که انتقادهای بسیاری زیادی از سوی جناح محافظه‌کار حزب جمهوری‌خواه به وی وارد شد. حتی اعضای حزب تا جایی پیش رفتند که ترامپ را به عدم التزام به دین مسیحیت متهم کردند و حتی بحث به زیر پا گذاشتن چارچوب‌های سنتی حزب از سوی وی مطرح شد، لذا مجموع انتقاد‌ها موجب شد آقای پنس توسط ترامپ به عنوان معاون وی انتخاب شود.

شخص پنس رسماً با ازدواج همجنس‌گرایان مخالف است و حتی حقوق آنها در جامعه آمریکا را مشروع نمی‌داند که این بر گرفته نگاه مذهبی وی و همچنین جناح سنتی جمهوریخواهان است.

وی موافق حمله آمریکا به عراق بود در حالی که ترامپ مخالف این موضوع است. حتی در بحث عدالت اجتماعی اگرچه مایک پنس چارچوب کلی محافظه‌کاران را مدنظر دارد، اما او مسایلی مانند بیمه خدمات عمومی اوباما (Obama Care) را قبول دارد. لذا مجموع عوامل باعث شد تا ترامپ برای برقراری آشتی میان محافظه‌کاران نوین و محافظه‌کاران سنتی در حزب جمهوری‌خواه (تی پارتی) از شخصی مانند پنس استفاده کنیم.

ابوالفتح در پایان در پاسخ به این سوال که آیا معاون نامزد ریاست جمهوری باید از سوی کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان تایید شود یا خیر، بیان کرد: انتخاب و تایید معاون نامزد ریاست جمهوری در ایالت متحده همزمان با تایید نامزد مربوطه به صورت خودکار صورت می‌گیرد. یعنی اگر نظر کنوانسیون نسبت به نامزد مربوطه مثبت باشد و وی مورد تایید قرار گیرد، بر اساس این فرآیند معاون پیشنهادی وی هم تایید می‌شود و نیازی به برپایی روند جداگانه ندارد.

کد خبر : ۳۹۱۹۶۶