خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت فرانسه:

آماده مذاکره با ترکیه در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا هستیم

سخنگوی دولت فرانسه در نشستی درباره حادثه «نیس» گفت که مقام‌های مسئول درباره سیاست‌های دفاعی این کشور صحبت کرده‌ و به دنبال تشدید تدابیر امنیتی هستند.

به گزارش ایلنا، «استفان لو فول» سخنگوی دولت فرانسه گفت که قرار است در سراسر کشور، نیروهای امنیتی را افزایش دهیم. در سطح خارجی هم کشورهای اروپایی با فرانسه اعلام همبستگی کردند که در نشست امروز دولت فرانسه از مواضع آنها تشکر کرد. وزیر خارجه نیز نشست‌هایی را در لندن با مقام‌های اروپایی خواهد داشت.

لو فول ادامه داد که درباره اوضاع ترکیه در خصوص کودتای نافرجام نیز نشست‌هایی را داشتیم و مسائل مرتبط با آن را بررسی کردیم و درباره احکام اعدام مذاکراتی داشتیم و با مقام‌های آنکارا در این خصوص صحبت کرده و دیدگاه‌های خودمان را به آنها اعلام می‌کنیم.

این مقام فرانسوی تصریح کرد: «اعلام کرده‌ایم که در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا حاضریم با ترکیه مذاکره کنیم و موضع ٱنها در خصوص اعدام‌ها می‌تواند گامی به عقب باشد. علاوه بر این، نخست‌وزیر جدید انگلیس پنجشنبه آینده درباره خروج از اتحادیه اروپا با مقام‌های این اتحادیه دیدار خواهد کرد.»

وی ادامه داد: «ما به آزادی‌های شهروندان فرانسوی احترام می‌گذاریم. تمدید حالت فوق‌العاده در فرانسه در مدتی بیش از سه ماه را در دست بررسی داریم.»

 

کد خبر : ۳۹۲۲۱۷