خبرگزاری کار ایران

حزب‌الله بریده شدن سر کودک فلسطینی توسط معارضان سوری را محکوم کرد

حزب‌الله لبنان بریده شدن سر کودک فلسطینی توسط معارضان سوری در حلب را محکوم کرده و اعلام کرد این اقدام معارضان مشابه جنایات داعش بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی استار، حزب‌الله لبنان امروز-چهارشنبه- با انتشار بیانیه‌ای بریده شدن سر کودک فلسطینی در حلب را محکوم کرد.

حزب‌الله اعلام کرد اعدام این کودک بی‌گناه نشان داد چنین گروه‌های معارضان تفاوتی با گروه تروریستی داعش ندارند.

عناصر گروه شورشی «نورالدین الزنکی» تحت حمایت آمریکا، روز سه‌شنبه ویدیویی را از سربریدن یک کودک در شمال سوریه منتشر کردند.

در این ویدیو عناصر این گروه تروریستی پس از متهم کردن یک کودک به جنگیدن در کنار نیروهای ارتش سوریه، وی را در منطقه‌ای در شمال حلب سر بریدند.

«عبدالله عیسی» کودک فلسطینی مقیم یکی از اردوگاه‌های فلسطینیان در «حندرات» بود.

در این ویدیو، یکی از عناصر مسلح در پشت کامیون با چاقویی سر این کودک را می‌برد، و یکی دیگر از عناصر مسلح که در کنار وی ایستاده، فریاد می‌زند: «هیچ کس را در حندرات رها نمی‌کنیم.»

 عناصر مسلح الزنکی، این کودک فلسطینی را به عضویت در «تیپ قدس» (از گروه‌های فلسطینی حامی ارتش سوریه) متهم کرده بودند.

در همین راستا، «رامی عبدالرحمن» مدیر مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» تصریح کرد: «این کودک که حدود 13 سال داشته است، در منطقه حندرات بازداشت شد، ولی او را در منطقه «المشهد» در شرق محل بازداشتش که تحت کنترل معارضان است، اعدام کردند.»

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به جنایت این گروه معارض، اعلام کرد که اگر گزارش‌ها درخصوص سر بریدن یک فلسطینی توسط معارضان سوری تایید شود، واشنگتن در حمایت از معارضان تجدیدنظر خواهد کرد.

کد خبر : ۳۹۲۷۷۵