خبرگزاری کار ایران

پلیس ونزوئلا مسیر راهپیمایی مخالفان دولت را مسدود کرد

پلیس ونزوئلا مسیر راهپیمایی مخالفان که خواستار برگزاری رفراندوم برای برکناری رئیس‌جمهوری هستند را مسدود کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس ونزوئلا مسیر عبور معترضانی را که خواستار برگزاری رفراندوم برای برکناری «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور بودند را مسدود کرد.

با توجه به تلاش‌های اخیر دولت چپ‌گرا،‌ موافقت با چنین درخواستی بسیار بعید به نظر می‌رسد.

حدود ۲۰۰ پلیس ونزوئلا مسیر صد‌ها معترضی را که فریاد می‌زدند « رفراندوم،‌ حالا» و در تلاش بودند تا در پایتخت این کشور راهپیمایی کنند را مسدود کرد.

هیچ‌گونه در‌گیری میان این معترضان و پلیس گزارش نشده اما حضور پررنگ پلیس در این حوادث حاکی از تنش‌های گسترده در سایه بحران‌های تورم و کمبود غذا در این کشور است.

«هنری راموس آلوپ»، سخنگوی اکثریت نمایندگان مخالف این کشور در این رابطه گفت: «دولت در تنگنا قرار گرفته است. آن‌ها نگران رای مردم هستند و از هر حیله‌ای برای جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی استفاده می‌کنند.»

مخالفان امیدوارند که فشار‌ها از سوی شهروندانی که از بحران کمبود غذا و آشفتگی سیاسی رنج می‌برند، باعث مجبور کردن دولت به برگزاری همه‌پرسی شود.

البته رهبران گروه‌های چپ‌گرا در این کشور در روز سه‌شنبه و هنگام درخواست از مقام‌های انتخاباتی برای جلوگیری از ائتلاف مخالفان در قالب میزگرد وحدت دموکراتیک،‌ اعلام کرد که اقدام‌های مخالفان بدون مبارزه و درگیری نخواهد بود.

این اقدام پس از آن اتفاق افتاد که مخالفان امیدوار بودند که چراغ سبزی برای ورود به مرحله بعدی فرایند طولانی همه‌پرسی بیابند.  

یک دستیار ارشد مادورو، مخالفان را به «تقلب‌های گسترده و عظیم»‌ متهم کرد چرا که به باور وی، مخالفان نام هزاران فرد فوت شده، خردسال و محکوم را در میان امضا کنندگان طومار درخواست رفراندوم قرار داده‌اند.

«یوجینو مارتینز»،‌ یک متخصص حقوق انتخابات گفت که این اتهام‌ها «جایگاه عملی و واقعی ندارد.»

وی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «اما ما به عنوان یک استراتژی برای به تاخیر انداختن این رفراندوم می‌توانیم مفید باشیم. ضرب‌الاجل‌ها در این رابطه به سرعت در حال نزدیک شدن است. »

مخالفان مادورو در حال رقابت برای برگزاری این رفراندوم در تاریخ ۱۰ ژانویه هستند.

 

کد خبر : ۳۹۵۳۱۶