خبرگزاری کار ایران

مقام‌های مسکو:

«جبهه النصره» همیشه یک گروه تروریستی می‌ماند

وزارت خارجه روسیه تغییر نام گروه تروریستی جبهه النصره را تلاشی بیهوده دانست و تأکید کرد، جبهه النصره برای همیشه یک گروه تروریستی باقی خواهد ماند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،  وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام گروه تروریستی جبهه النصره به تغییر نام خود به «جبهه فتح الشام» اعلام کرد، این موضوع فقط تلاش بیهوده تروریست‌ها برای تغییر وجهه خود است. گروه تروریستی جبهه النصره هرگونه که خود را صدا بزند، همیشه یک گروه تروریستی و غیرقانونی باقی خواهد ماند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است «گروهک جبهه النصره یا هر چه که می‌خواهند آن را صدا بزنند برای همیشه یک سازمان تروریستی باقی خواهد ماند و این گروه از طریق کشتار بی‌رحمانه و وحشیانه مردم، به دنبال رسیدن به اهداف خود است. مبارزه مستمر با این گروه تروریستی افراطی با حمایت و کمک جامعه جهانی تا نابودی کامل آن ادامه خواهد داشت.»

بر این اساس، جبهه النصره، از گرو‌‌ه‌های تروریستی و تندرو که علیه دولت سوریه می‌جنگند، عصر پنجشنبه اعلام کرد که از شبکه القاعده جدا شده است.

جبهه النصره اعلام کرد که از این پس با نام «جبهه فتح الشام» فعالیت خواهد کرد.

«ابومحمد الجولانی» سرکرده جبهه النصره در پیامی ویدئویی اعلام کرد که جبهه النصره نام «جبهه فتح الشام» را بر خود گذاشته و از القاعده جدا شده تا برای جامعه بین‌المللی، آمریکا و روسیه دیگر هیچ بهانه‌ای برای حمله به مواضعی در سوریه باقی نماند.

کد خبر : ۳۹۵۶۰۴