خبرگزاری کار ایران

کودتای داعشی‌ها علیه «البغدادی» و بیعت با «الظواهری»

منابع عراقی اعلام کردند که شماری از سرکرده‌های داعش تصمیم دارند علیه رهبر این گروه تروریستی کودتا کرده و با رهبر القاعده بیعت کنند.

به گزارش ایلنا، یک منبع محلی در استان کرکوک، به «السومریه‌نیوز» اعلام کرد که تعدادی از سرکرده‌های داعش، در مناطق جنوب غربی کرکوک گرد هم آمده و تصمیم گرفته‌اند علیه «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش، کودتا و با «ایمن الظواهری» رهبر القاعده بیعت کنند که این اقدام یک تحول چشمگیر و ضربه‌ای مهلک به داعش ارزیابی می‌شود.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود که این کودتای جدید نقشی بزرگ در ایجاد دودستگی در داعش خواهد داشت. درگیری واقعی میان سرکرده‌های داعش در نینوا وجود دارد که دلیل آن تلاش‌ها برای سرنگون کردن ابوبکر البغدادی در پی شکست‌هایی است که این گروه در عراق متحمل شده  و متعاقب آن، استان‌های «صلاح‌الدین» و «الانبار» و نیز بخش‌های گسترده‌ای از «القیاره» و «الشرقاط» را از دست داده است.

به گفته این منبع، دودستگی در میان داعشی‌ها تأثیر سریعی بر روند تحولات مربوط به این گروه تندرو خواهد داشت و احتمال بروز درگیری‌های مسلحانه‌ میان جناح البغدادی و الظواهری وجود دارد.

گروه تروریستی داعش از ژوئن ۲۰۱۴ مناطقی در عراق از جمله استان نینوا و مناطق جنوب غربی کرکوک و دیگر استان‌ها را اشغال کرد. نیروهای مشترک عراقی تاکنون بخشی از این مناطق را آزاد کرده‌اند و احتمال می‌رود عملیات بزرگ آزادسازی موصل پیش از ماه اکتبر آغاز شود.

 

کد خبر : ۳۹۸۵۴۵