خبرگزاری کار ایران

اختلاف در شورای امنیت درباره اوضاع حلب

شورای امنیت در نشستی غیررسمی اوضاع سوریه به‌ویژه محاصره حلب را بررسی کرد و در این نشست اختلاف‌نظرهای زیادی میان مشارکت‌کنندگان در این‌باره وجود داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، شورای امنیت، روز دوشنبه در نشستی غیررسمی به بررسی اوضاع سوریه و به‌ویژه حلب پرداخت. مشارکت کنندگان در این نشست اختلاف‌نظرهای زیادی داشتند؛ برخی اعضا از تردیدهایی که در مبارزه با تروریسم مطرح می‌شود، انتقاد کردند، برخی دیگر لغو محاصره حلب را خواستار شدند درحالی که برخی دیگر تأکید داشتند علت بحران سوریه مداخله خارجی است و آنچه نظام سوریه انجام می‌دهد، در راستای مبارزه با تروریسم نیست.

مصر از آنچه که در زمینه مبارزه با سازمان‌های تروریستی در سوریه مطرح می‌شود، انتقاد کرد. «طارق طایل» نماینده این کشور عنوان کرد، گروه‌های مسلح با سازمان‌های تروریستی به‌ویژه «جبهه النصره» همکاری دارند.

نماینده مصر از شورای امنیت خواست مهلتی را برای این گروه‌ها به منظور توقف همکاری‌شان با جبهه النصره تعیین کند و در صورت تعدی از آن، آنها را در فهرست بین‌المللی تروریسم قرار دهد.

«سامانتا پاور» نماینده آمریکا در شورای امنیت، تنها راه پایان دادن به بحران سوریه را ایجاد فضایی برای روند سیاسی و توقف درگیری‌ها خواند و از شورای امنیت خواست پیامی منسجم مبنی بر لزوم پایان محاصره حلب و عدم استفاده از غیرنظامیان به عنوان برگ برنده برای اهداف سیاسی یا تاکتیک‌های جنگ ارائه دهد.

شورای امنیت خواهان اقرار به این مساله شد که «مداخله خارجی عامل بحران سوریه است» و «آنچه که نیروهای دولتی سوریه انجام می‌دهند در زمینه مبارزه با تروریسم و گسترش دادن نفوذشان بر این کشور نیست».

کد خبر : ۳۹۸۸۷۵