خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع استرالیا:

هواپیمای پرواز «ام‌اچ‌۳۷۰» مالزی در اقیانوس هند سقوط کرده است

محققان استرالیایی اعلام کردند که هواپیمای پرواز «ام‌اچ‌۳۷۰» هواپیمایی مالزی در اقیانوس هند سقوط کرده و احتمالا در هنگام سقوط خلبان نداشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ یک روزنامه استرالیایی به نقل از محققان وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که پرواز مفقود شده ام‌اچ‌۳۷۰ هواپیمایی مالزی که تقریبا دو سال پیش ناپدید شد، با سرعت بسیار زیاد در اقیانوس هند سقوط کرده است. این امر نشان‌دهنده آن است که هیچ خلبانی در هنگام سقوط، کنترل این هواپیما را در دست نداشته است.

سیگنال اتوماتیکی که از ام‌اچ‌۳۷۰ دریافت شده، نشانگر آن است که هواپیمای خطوط هوایی مالزی در صبح روز نهم مارس سال ۲۰۱۴  با سرعتی معادل شش هزار متر بر دقیقه، هنگامی که سوخت این بوئینگ ۷۷۷ به پایان رسیده سقوط کرده است و این امر موجب آتش گرفتن هر دو موتور هواپیما شده است.

بر اساس اعلام «گرگ هود» رئیس دفتر امنیت حمل و نقلی استرالیا،‌ تحلیل‌های انجام گرفته روی این سیگنال‌های دریافتی از این هواپیما حاکی از سقوطی است که در آن هیچ خلبانی کنترل هواپیما را در دست نداشته است.

پرواز ام‌اچ۳۷۰ که از کوالالامپور به پکن می‌رفت، در تاریخ هشتم مارس سال ۲۰۱۴ کمتر از یک ساعت پس از آن که از فرودگاه بلند شد، از صفحه رادار ناپدید شد. ۲۲۷ مسافر و ۱۲ عضو خدمه هنگام پرواز در این هواپیما حضور داشتند.

 

کد خبر : ۳۹۹۰۶۱