خبرگزاری کار ایران

مخالفت عباس با پیشنهاد آمریکا برای دیدار با نتانیاهو

برخی مسئولان فلسطینی اعلام کردند که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا با طرح آمریکا برای دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در راستای تقریب دیدگاه‌ها و از سر گیری مذاکرات سازش مخالفت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این مسئولان فلسطینی در گفت‌وگو با روزنامه فلسطینی قدس خاطر نشان کردند که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا با طرح واشنگتن برای برگزاری دیدار چند جانبه با حضور تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، روسیه، ژاپن، عربستان سعودی و امارات که هدف از آن تقریب دیدگاه‌ها و از سر گیری روند سازش اعلام شده بود، مخالفت کرده است.

این منابع تاکید کردند که عباس این طرح کاخ سفید را تلاشی برای خنثی‌سازی طرح صلح فرانسه و طرح صلح عربی می دانست و مخالفت کامل خود با این طرح را به «جان کری» وزیر خارجه آمریکا ابلاغ کرده بود.

بنا بر این منابع، جان کری در جریان دیداری که اخیرا در پاریس میان طرفین برگزار شد، سعی داشت عباس را برای پذیرش این دیدار متقاعد کند، اما عباس اعلام کرد تنها در صورتی در این نشست حضور پیدا می‌کند که نتانیاهو قبل از برگزاری نشست با خواسته طرف فلسطینی مبنی بر توقف فوری شهرک‌سازی‌ها و آزادی چهارمین گروه از اسرای قدیمی بازداشت شده در مرحله قبل از امضای توافق‌نامه اسلو موافقت کند.

در همین راستا، منابع فلسطینی اعلام کردند که فرانسه به تلاش‌های خود برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح ادامه می‌دهد.

 

 

کد خبر : ۳۹۹۶۴۸