خبرگزاری کار ایران

آغاز نخستین نشست پارلمان یمن پس از ۱۸ ماه

نخستین نشست پارلمان یمن پس از ۱۸ ماه آغاز شد.

به گزارش ایلنا، یکی از قانون‌گذاران پارلمان یمن،‌ هم‌زمان با آغاز نخستین نشست پارلمانی این کشور پس از وقفه ۱۸ ماهه گفت که این نشست از طرف همه مردم با استقبال رو‌به‌رو شد.

وی افزود که ما در محاصره دریایی، هوایی و زمینی قرار داشته و مشکلات زیادی داریم که باید آنها را حل کنیم.

یک نماینده دیگر پارلمان یمن نیز گفت که مذاکرات و دیدارهایی بین طرف‌ها برگزار شد تا در راس همه، جنایت‌های عربستان علیه یمن و سلاح‌هایی که علیه این کشور استفاده می‌شود را محکوم کنیم. آنها از بمب‌های خوشه‌ای استفاده می‌کنند و این جنایت جنگی است. این خلاف دین اسلام که ما را به کمک کردن به یکدیگر فرامی‌خواند، است. همه افرادی که می‌توانند، باید به مردم یمن کمک کنند و ما خواستار این کمک‌ها هستیم. ما خواستار آن هستیم که مشکلات مردم یمن از طریق مذاکره حل شود. ما از ارزش‌های ملت یمن دفاع کرده و همچنان مقاومت می‌کنیم. کنگره خلق و هم‌پیمانان آنها و جنبش انصارالله تلاش می‌کنند این مشکلات را از طریق راهکارهای سیاسی حل کنند. ما بر وحدت یمن و همبستگی آن و همچنین استقرار امنیت در سراسر خاک این کشور تاکید داریم.

وی افزود که بر یکپارچه کردن تلاش‌ها در برابر دشمن سعودی و حل مشکلات بر اساس قانون، تاکید داریم. در همین خصوص، لوایح و دستورالعمل‌های مختلف داریم که باید آنها را بررسی کنیم. شورای ریاستی نیز بین انصارالله و کمیته مردمی، دوره‌ای خواهد بود. دبیرخانه مجلس نیز آغاز به خواهد کرد. کمیته‌هایی نیز برای مبارزه با دشمن سعودی تشکیل خواهد شد.

یک قانون‌گذار دیگر نیز گفت که از مجلس می‌خواهم نماینده واقعی مردم باشد. شما نماینده همه ملت یمن هستید و این مسئولیت بزرگی است. شما باید مسئولیت‌پذیر باشید. بر گفت‌وگو و اتحاد تاکید می‌کنم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. از شما می‌خواهم در مشکلات یمن، حضور فعال داشته باشید تا بتوانیم آنها را حل و فصل کنیم. برخی اختلاف‌نظرها در مجلس طبیعی است.

 

 

کد خبر : ۴۰۰۱۵۶