خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر عراق:

داعش هواداران رسانه‌ای و سیاسی دارد

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، گروه تروریستی داعش در میان اهل سیاست و رسانه هوادارانی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، در سخنانی در مراسم چهلم جان‌باختگان انفجار تروریستی «الکراده»، گفت که حلقه محاصره داعش در عراق تنگ‌تر و بسیاری از سرکردگان این گروه تروریستی کشته شده‌اند. ما به تعقیب و مبارزه تا اخراج کامل‌ آنها از خاک کشورمان ادامه خواهیم داد.

العبادی گفت که تروریست‌ها با دست زدن به جنایات و قتل غیرنظامیان، می‌خواهند عزم و اراده ما را تضعیف کنند ولی ما پس از انفجار الکراده شاهد بزرگ‌ترین عملیات قهرمانانه در «فلوجه»، «القیاره» و سایر مناطق علیه این گروه تروریستی بوده‌ایم.

نخست‌وزیر عراق عنوان کرد: «انتظار دارید با عناصر داعشی که فرزندان بی‌گناه این کشور را می‌کشند، چه کنیم. ما با کسانی که ملت‌مان را می‌کشند با رحمت و رافت برخورد نمی‌کنیم؛ داعشی‌ها هرگز نمی‌توانند ملت ما را به زانو درآورند و ما با وحدت با وهمبستگی ملی به مقابله با چالش‌های پیش‌رو می‌رویم.»

وی با تأکید بر این‌که داعش در میان اهل سیاست و رسانه و نیز برخی افراد متمول هوادارانی دارد، گفت: «از ابراز حساسیت و واکنش برخی در قبال اعلام دروغ سیاسی به عنوان جرم حیثیتی تعجب می‌کنم؛ ظاهرا این افراد به خودشان شک دارند که چنین واکنشی نشان می‌دهند.»

انفجار تروریستی در الکراده، که ماه گذشته جان ۳۲۴ شهروند عراقی را گرفت، از سال ۲۰۰۳ تاکنون خونین‌ترین انفجار در بغداد بوده است.

 

کد خبر : ۴۰۰۳۹۴