خبرگزاری کار ایران

ابوالفتح در گفت‌وگو با ایلنا:

عملکرد نامطلوب ترامپ چهره معاونش را برجسته کرد/ «تیم کین» تحت‌الشعاع کلینتون

عملکرد نامناسب و مواضع جنجالی کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، باعث شده است معاون وی تا حدود زیادی پر رنگ جلوه کند.

«امیرعلی ابوالفتح» کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح دلایل افزایش محبوبیت «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» در بین افکار عمومی آمریکا عنوان کرد: باید دانست که موسسات نظرسنجی و به صورت کلی تمامی اخباری که بازگو کننده نظرسنجی و فضای داخلی یک کشور از این طریق هستند، به صورت صد درصد صحیح و قابل استناد نخواهند بود. چراکه آمار و ارقام و همچنین خروجی موضوع‌های وابسته به این مباحث، با یکدیگر تفاوت دارد و بهترین راه مد نظر قرار دادن سایت مرکزی نظرسنجی آمریکا است که تمامی درصدها را به صورت واقعی و با کمترین خطا منتشر می‌کند.

وی افزود: این‌که موسسه گالوپ یا سایر نهادهای نظرسنجی آمریکا در مورد افزایش محبوبیت مایک پنس اخباری منتشر کرده‌اند، باید گفت که این مساله یک پیشینه و ریشه سیاسی در ساختار کلی ایالات متحده دارد. باید توجه داشت که معاونان نامزدهای ریاست‌جمهوری در آمریکا عمدتاً زیر سایه آنها قرار می‌گیرند. اما از آنجا که ترامپ عملکرد مطلوبی نداشته و به صورت جنجالی وارد میدان انتخابات شد، معاون وی توانسته تا حدود زیادی پر رنگ جلوه کند.

این تحلیلگر مسائل آمریکا با اشاره به این موضوع که تیم کین به دلیل حضور شخصیتی مانند هیلاری کلینتون کمتر مورد نظر قرار گرفته است،‌ اظهار کرد: طبیعی است که با حضور هیلاری کلینتون، معاون اول وی یعنی «تیم کین» تا حدود زیادی دیده نمی‌شود. چراکه کلینتون بسیار متفاوت از ترامپ عمل کرد. اما باید مد نظر داشته باشیم که معاون وی در بین لاتین‌تبارها چهره شناخته شده‌ای محسوب می‌شود ولی به هر حال در حالت فعلی نگاه‌ها به سمت معاون ترامپ متمایل شده است که این حکایت از برجسته بودن اظهارات و چالشی بودن رفتار دونالد ترامپ دارد.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت مناظره معاونان ترامپ و کلینتون خاطرنشان کرد: هر چه به ماه‌های آخر و به واپسین روزهای انتخابات ایالات متحده می‌رسیم، وضعیت شکننده‌تر و حساس‌تر می‌‌شود و زمانی که به فصل پاییز برسیم، می‌توانیم تا حدودی درباره وضعیت نهایی اظهارنظر کنیم. از این رو زمانی که مناظره معاون ترامپ و کلینتون برگزار شود و در خلال آن مناظره نامزدها با یکدیگر به پایان برسد، می‌توان تا حدودی فهمید که دو نامزد و حتی معاونان آنها در نظر افکار عمومی چه جایگاهی دارند. علاوه بر آن آمارها در برخی از ایالات که هر دو نامزد دارای رای هستند، نشان می‌دهند که کلینتون نسبت به ترامپ جلوتر است.        

کد خبر : ۴۰۱۴۳۷