خبرگزاری کار ایران

دیلما روسف:

بی‌گناهم

رئیس‌جمهور معلق شده برزیل با تاکید مجدد بر بی‌گناهی خود، اعلام کرد که اگر استیضاح را پشت سر بگذارد، پیشنهاد همه‌پرسی عمومی برای انتخابات زودهنگام را ارائه خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا،‌ «دیلما روسف»، رئیس‌جمهوری تعلیق شده برزیل گفت که در صورت بازگشت به مقام ریاست‌جمهوری، رای‌گیری عمومی برای برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری انجام خواهد داد.

وی این پیشنهاد را در نامه‌ای که در برازیلیا برای «سنای فدرال و مردم برزیل» خوانده شد،‌ ارائه داده است.

روسف این نامه را در آستانه استیضاح در سنا در تاریخ ۲۵ آگوست و چهار روز پس از پایان المپیک در رویو دو ژانیرو ارائه داده است.

روسف در ماه می به واسطه اتهام‌ها در رابطه با نقض قوانین مالی برای سرپوش گذاشتن بر کمبود بودجه گسترده در انتخابات سال ۲۰۱۴ از کار تعلیق شد.

روسف در این نامه این اتهام‌ها را مجددا انکار کرده و اعلام کرده است که تعلیق وی از سمت خود «کودتا»‌ بوده است.

وی همچنین تاکید کرد که «من بی‌گناهم» و با قبول اشتباه‌های انجام گرفته در زمان قدرت خود اعلام کرد که «انتقاد‌های سختی »‌به اشتباه‌های خود وارد می‌داند

روسف طرح‌های خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام برای برقراری شیوه‌های جدید سیاست سازمانی برای فائق آمدن بر  «فروپاشی و شکست احزاب،‌ حفظ اخلاق انتخاباتی و تقویت رای‌دهندگان»‌ را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: «بازسازی دموکراسی نیامزمند مردمی است که تصمیم بگیرند بهترین سیستم انتخاباتی و سیاست در برزیل چه خواهد بود. این تنها راه عبور از بحران است.»

روسف،‌ قول داد که همه‌پرسی در رابطه با انتخابات زودهنگام در صورت بازگشت به قدرت برگزار خواهد کرد.

 

کد خبر : ۴۰۱۵۲۷