خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری ونزوئلا هشدار داد:‌

برخورد کاراکاس با کودتای احتمالی، به مراتب شدیدتر از ترکیه است

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با اشاره به حوادث پس از کودتا در ترکیه هشدار داد که نحوه برخورد با کودتای مشابه در کشورش، به مراتب شدیدتر خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، هشدار داد که برخورد دولتش با کودتای احتمالی بسیار شدیدتر از اقدام‌هایی خواهد بود که «رجب طیب اردوغان»،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه در برابر کودتای نافرجام در این کشور انجام داد.

وی که در یک کنفرانس عمومی مطبوعاتی صحبت می‌کرد، گفت: «‌دیدید چه اتفاقی در ترکیه افتاد؟ اگر کودتای مشابهی در ونزوئلا رخ دهد،‌ اردوغان و اقدام‌هایش در مقایسه با برخورد انقلابی‌های بولیواریایی در مقابل اقدام به کودتا از سوی راست‌گراها، مانند کودکی خردسال خواهند بود.»

در پی یک کودتای نافرجام در ماه جولای،‌ دولت اردوغان اقدام به تعلیق،‌ بازداشت یا بازجویی بیش از ۶۰ هزار نفر در نهاد‌های نظامی،‌ قضایی،‌ آموزشی و خدمات عمومی کرد.

از زمانی که «هوگو چاوز»، رئیس‌جمهوری سابق ونزوئلا از یک کودتا در سال ۲۰۰۲ از سوی مخالفان نجات یافت،‌ اپوزیسیون در ونزوئلا تحت فشار قرار دارد.

مادورو، به واسطه کاهش قیمت نفت و عدم اداره صحیح امور اقتصادی، باعث بروز رکود اقتصادی شدید،‌ کمبود مواد غذایی و دارو در این کشور شده است.

مخالفان طرح‌هایی برای برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در تاریخ اول سپتامبر به منظور درخواست برای برگزاری همه‌پرسی به منظور کوتاه کردن دوره شش ساله مادورو دارند.  ‌

کد خبر : ۴۰۲۳۶۳