خبرگزاری کار ایران

اف‌بی‌آی درباره رابطه احتمالی آمریکا با فساد در حزب یانوکوویچ تحقیق می‌کند

مقام‌های آمریکا اعلام کردند که پلیس فدرال این کشور (اف‌بی‌آی) در حال تحقیق درباره رابطه احتمالی آمریکا با فساد در حزب رئیس‌جمهوری سابق اوکراین است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از برخی مقام‌های آمریکا اعلام کرد که وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی در حال تحقیق درباره ارتباط احتمالی آمریکا با فساد «ویکتور یانوکویچ» رئیس‌جمهوری  سابق اوکراین،‌ به خصوص کارکرد‌های شرکت‌هایی که از سوی «پاول منفورت» و «تونی پدستا»، روسای این شرکت‌ها‌ رهبری و هدایت می‌شد،‌ هستند.

یک تحقیق گسترده در این رابطه به دنبال یافتن این موضوع است که آیا شرکت‌های آمریکایی و سیستم‌های اقتصادی برای تسهیل فساد اقتصادی از سوی حزب رئیس‌جمهوری سابق اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است یا خیر.

هیچ کدام از اطرافیان این دو رئیس شرکت که با آنها تماس گرفته شده است، پاسخی در رابطه با چنین اتهام‌هایی نداده‌اند.

منفورت دوشنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تا کنون حتی یک پرداخت خارج از مقررات نداشته‌ام و گزارش نیویورک تایمز در این زمینه دروغ است. من همچنین تا کنون هیچ پروژه‌ای برای دولت اوکراین یا روسیه انجام نداده‌ام.»

در گزارش نیویورک تایمز در این زمینه آمده است که وی بیش از ۱۲ میلیون دلار در طول پنج سال از حزب این رئیس‌جمهوری سابق اوکراین دریافت کرده است.

وی که در روز جمعه از ریاست کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه استعفا داده است،‌ در این گزارش مورد تمرکز قرار نگرفته است بلکه این گزارش روی دیگر سازمان‌هایی که با این مقام سابق دولت اوکراین در ارتباط بوده‌اند، متمرکز است.

 

 

کد خبر : ۴۰۲۵۳۲