خبرگزاری کار ایران

ترامپ در نظرسنجی‌ها از کلینتون پیشی گرفت

بر اساس نظرسنجی که توسط روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» صورت گرفته است، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از نامزد دموکرات پیشی گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، بر اساس آخرین نظرسنجی انجام گرفته توسط روزنامه لس‌آنجلس تایمز و موسسه «یو‌اس‌سی دورنسایف» که به صورت روزانه به‌روز می شود، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا موفق شد تا با اختلاف حدود نیم درصد از «هیلاری کلینتون»‌ نامزد دموکرات انتخابات پیشی بگیرد.

داده‌های روز شنبه حاکی از آن است که ترامپ ۴۴ و دو دهم درصد آرا و کلینتون نیز ۴۳ و شش دهم درصد آرای این نظرسنجی‌ها را به دست آورده است.

این نظرسنجی‌ که تا روز انتخابات با مشارکت سه هزار رای‌دهنده واجد شرایط انجام می‌گیرد،‌ به طور منظم حمایت این رای‌دهندگان از نامزد مورد نظر خود را بررسی می‌کند.

در ارتباط با آرای روز شنبه،‌ از این واجدان شرایط پرسیده شده که «به چه کسی رای می‌دهند؟»

در توضیحات این نظرسنجی آمده است: «از رای‌دهندگان پرسیدیم که احتمال رای آن‌ها به ترامپ،‌ کلینتون یا شخص دیگری به چه میزان است. از آن‌ها خواسته شده تا این میزان را در یک رتبه‌بندی از صفر تا ۱۰۰ بیان کنند. مجموع سطح این حمایت‌ها برای هر نامزد حاکی از میانگین این پاسخ‌ها است.»

این توضیحات می‌افزاید که این داده‌ها به طور روزانه به‌روز می‌شود و با میانگین ارزش نظرسنجی در هفته گذشته مقایسه می‌شود. این به معنی آن است که نتایج از دگرگونی و بی‌ثباتی کمتری نسبت به دیگر نظرسنجی‌ها برخوردار است. البته این نتایج در عین حال بدان معنا است که نظرسنجی‌ها در پاسخ به وقایع عمده در کمپین کندتر عمل می‌کند.»

 

 

کد خبر : ۴۰۲۷۱۸