خبرگزاری کار ایران

یک کشته و ده‌ها زخمی در جریان درگیری پلیس هند با معترضان کشمیری

پلیس هند با گشودن آتش بر روی تظاهرکنندگان کشمیری که خواستار پایان دادن به تسلط هند در این منطقه بودند، منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۷۰ نفر دیگر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از تورنتو استار،‌ درگیری پلیس و معترضان در منطقه کشمیر، منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

فرد کشته شده،‌ در جریان این تظاهرات که با پرتاب سنگ همراه بود، مورد اصابت یک گلوله گاز اشک‌آور در ناحیه سینه قرار گرفته بود و پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.

حداقل ۷۰ شهروند،‌ از جمله چهار زن،‌ در جریان این درگیری‌ها زخمی شدند. درگیری‌ها در مناطق «سوپور»،‌ «بارامولا» و «گاندربال» میان نیروهای دولتی که با حمله به تظاهرکنندگان به دنبال متوقف کردن تظاهرات بودند،‌ انجام گرفته است.

نیروهای دولتی به سمت تظاهرکنندگان،‌ گاز‌های اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی پرتاب کردند.

سرکوب امنیتی و مقابله با تظاهرات برای چهل و چهارمین روز پیاپی ادامه یافته و ده‌ها هزار پلیس مسلح هندی با لباس‌های کامل ضد شورش در حال گشت‌زنی در منطقه هستند.

کشته شدن «برهان وانی» در تاریخ هشتم جولای باعث به راه افتادن تظاهرات در کشمیر شده است.

حداقل ۶۵ شهروند تاکنون در این تظاهرات کشته و هزاران نفر دیگر توسط نیروهای دولتی هند زخمی شدند. دو نیروی پلیس نیز در این درگیری‌ها کشته و صدها نیروی دولتی دیگر نیز زخمی شدند.

 

 

کد خبر : ۴۰۳۱۴۶