خبرگزاری کار ایران

پنتاگون، روسیه و سوریه را تهدید کرد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در راستای حمایت از معارضان سوری، روسیه و سوریه را به سرنگونی هواپیماهایشان تهدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز دوشنبه گفت: ما همچنان به دولت سوریه توصیه می‌کنیم از این مناطق (شمال سوریه) دور بماند. ما می‌خواهیم از افراد خود بر روی زمین دفاع کنیم و آنچه برای دفاع از آنها نیاز است انجام دهیم.

کوک با اینکه از استفاده از اصطلاح «منطقه پرواز ممنوع» خودداری کرد، گفت: «این یک منطقه پروازممنوع نیست. اما عقل حکم می‌کند دولت سوریه از مناطقی که نیروهای ائتلاف در حال عملیات هستند دور بماند.»

براین اساس، آمریکا از طریق روسیه هشدار به سوریه را ارسال کرده است.

سخنگوی پنتاگون تأکید کرد: این هشدار شامل جت‌های روسی نیز می‌شود، «اگر آنها هم نیروهای آمریکایی را تهدید کنند ما حق دفاع از نیروهایمان را داریم».

دوشنبه گذشته جنگنده‌های ارتش سوریه، برای نخستین بار طی جنگ داخلی آن کشور در پنج سال گذشته، به مواضع نیروهای کُرد در شهر «الحسکه» حمله کردند. بمباران این منطقه در ادامه چند روز درگیری بین کُردهای جدایی‌طلب و نیروهای دولتی سوریه در منطقه الحسکه صورت گرفت.

آمریکا در همان اولین اقدام نیروی هوایی سوریه، واکنش نشان داد و هواپیماهای ائتلاف به گشت‌زنی بر فراز شهر پرداختند. این نخستین گزارش‌های منتشرشده و علنی در مورد اعزام جنگنده‌های ائتلاف در واکنش به حمله هوایی ارتش سوریه محسوب می‌شود.

کد خبر : ۴۰۳۵۱۹