خبرگزاری کار ایران

در پی حمله توریست فرانسوی؛

یک زن بریتانیایی در استرالیا کشته شد

بر اساس اعلام پلیس استرالیا،‌ یک تروریست فرانسوی با ضربات چاقو،‌ یک زن بریتانیایی را به قتل رساند.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴، پلیس استرالیا امروز – چهارشنبه – اعلام کرد که یک فرانسوی ۲۹ ساله با فریاد «الله اکبر» به یک زن بریتانیایی حمله کرده و وی را کشته است. وی همچنین در جریان این حمله‌ها در هتلی در شمال کوینزلند،‌ دو تن دیگر را نیز زخمی کرده است.

‌پلیس همچنین افزود که این فرد در استرالیا بوده و ویزای توریستی معتبری داشته و هیچ ارتباط شناخته شده‌ای با گروه‌های تندرو مانند داعش نداشته است. گروه‌ داعش تاکنون طرفداران خود را تشویق کرده است که تا با چاقو و دیگر سلاح‌ها به دیگران حمله کنند.

این زن بریتانیایی ۳۰ ساله در پی حمله در شرایط بحرانی در بیمارستانی در شهر «تاونسویل» در شب سه‌شنبه قرار داشت.

«استیو گولشوسکی»، معاون کمیسر پلیس کوینزلند به خبرنگاران گفت:« تحقیقات اولیه حاکی از آن است که سخنانی که ماهیت تروریستی داشته است از سوی شخص حمله کننده بیان شده است.»

وی همچنین افزود:« به نظر می‌رسد که این شخص به تنهایی عمل کرده است. وی در حال دیدار از استرالیا بوده و هیچ ارتباط محلی شناخته شده‌ای نداشته است هرچند تحقیقات در این رابطه در حال انجام است.»

در حدود ۱۰۰ نفر استرالیا را برای ملحق شدن به سازمان‌های تروریستی مانند داعش ترک کرده‌اند.

استرالیا یک متحد قوی آمریکا است به واسطه حمله‌های گروه‌های تندرو از سال ۲۰۱۴ تاکنون در حالت عمومی هشدار قرار گرفته است و مقام‌های مرتبط گفته‌اند که شماری از حمله‌های احتمالی را تاکنون متوقف کرده‌اند.    

 

 

کد خبر : ۴۰۳۹۵۳