خبرگزاری کار ایران

کیم جونگ اون:‌

پرتاب موشکی کره‌شمالی «بزرگ‌ترین موفقیت» بود

رهبر کره‌شمالی، آزمایش موشکی جدید این کشور را «موفقیتی بزرگ» دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی با نظارت بر پرتاب موشک از یک زیردریایی، این عملیات را «بزرگ‌ترین موفقیت» دانسته و کره‌شمالی را در «خط مقدم» قدرت‌های اتمی نظامی جهان دانسته است.

این کشور با پرتاب یک موشک بالستیک از یک زیردریایی که مسافت ۵۰۰ کیلومتر را پیموده است، موفق شده تا این موشک بالستیک را به طور موفقیت‌آمیزی به آزمایش بگذارد. دولت کره‌جنوبی و متخصصان این کشور در این‌باره اعلام کرده‌اند که این پرتاب حاکی از پیشرفت‌های فنی در برنامه موشکی کره‌شمالی است.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی در این زمینه اعلام کرد: «یک آزمایش موشکی استراتژیک با موشک‌های بالستیک به طور موفقیت‌آمیزی تحت نظارت رهبر کره‌شمالی انجام شده است. وی از این آزمایش تقدیر کرده و آن را موفقیت‌آمیز دانسته است.»

در بیانیه این خبرگزاری همچنین آمده است: «کیم جونگ اون تاکید کرد که نتایج این آزمایش موشکی در واقعیت تایید شده و کره‌شمالی نیز به خط مقدم قدرت‌های اتمی مجهز به توانمندی‌های اتمی پیوسته است.»

در این بیانیه به زمان انجام آزمایش‌ ارائه اشاره‌ای نشده است.

بر اساس این گزارش، این آزمایش نشان‌دهنده عملکرد موفقیت‌آمیز کنترل و هدایت موشک‌های سوخت جامد و همچنین ورود مجدد موفقیت‌آمیز موشک‌ها به اتمسفر زمین است.

کره‌جنوبی و نظامیان آمریکایی اعلام کرده‌اند که این موشک در نزدیکی شهر ساحلی «سینپو» در کره‌شمالی؛ جایی که پایگاه این زیردریایی واقع است، انجام شده و این موشک‌ها نیز به سمت ژاپن پرتاب شده‌اند. ژاپن در مقابل اعلام کرده است که موفق به رهگیری این موشک‌ها شده است.  

 

 

کد خبر : ۴۰۴۳۴۲