خبرگزاری کار ایران

مخالفت ضمنی «انصارالله» با طرح آمریکا برای حل بحران یمن

انصارالله یمن به طور ضمنی طرح وزیر خارجه آمریکا برای حل بحران این کشور، که بر خلع سلاح شدن این جنش تأکید دارد، رد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «یگان موشکی» وابسته به انصارالله و همپیمان آن، روز چمعه در پیامی که «محمد عبدالسلام» سخنگوی این جنش آن را در صفحه رسمی خود در «فیس‌بوک» منتشر کرد، اعلام کرد: «کسی که به گرفتن سلاح ما چشم طمع دارد ما نیز به گرفتن جان وی طمع خواهیم کرد.»

در این پیام آمده است: «نیروهای موشکی با اعتماد کامل اعلام می‌کنند که علاوه بر داشتن اراده جنگ و مبارزه، توانایی‌ها و امکانات لازم را برای مقابله با دشمن (در اشاره به ائتلاف عربی) در اختیار دارند و تلاش‌های خود را در تمامی سطوح افزایش خواهند داد تا اقتدار ملی و ماموریت میهنی خود (ساخت موشک‌های جدید) را برای مقابله با متجاوزان حفظ کنند.»

انصارالله تاکنون موضع رسمی خود را درقبال طرح «جان کری» وزیر خارجه آمریکا برای حل بحران یمن اعلام نکرده‌اند ولی ناظران می‌گویند صدور چنین بیانیه‌ای توسط شخص دوم انصارالله، نشان می‌دهد که این جنبش با تحویل موشک‌ها مخالف است.

براین اساس، وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه پس از دیدار با همتای عربستانی خود در جده طرح جدیدی برای حل بحران یمن ارائه کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یمن نیز از تکمیل این طرح جدید ظرف چند روز آینده خبر داد.

کری گفت: طرح حل بحران یمن شامل همه طرف‌های بحران می‌شود و در این طرح جدید حوثی‌ها باید اسلحه‌های خود را در شهر صنعا زمین بگذارند.

کد خبر : ۴۰۴۷۵۰