خبرگزاری کار ایران

وزیر اسبق بریتانیا:

امکان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا وجود دارد

وزیر مشاور اسبق کابینه بریتانیا گفت که این کشور ممکن است در عمل از اتحادیه اروپا خارج نشود.

به گزارش ایلنا به نقل از اس‌تی‌وی، «گاس او دونل» رئیس اسبق اداره خدمات مدنی بریتانیا گفت که خروج از اتحادیه اروپا اجتناب‌ناپذیر نبوده و بریتانیا هنوز ممکن است بخشی از اتحادیه اروپا باقی بماند.

وی در مصاحبه با روزنامه تایمز گفت که بر این باور است که هر اتفاقی بیفتد،‌ بریتانیا ممکن است هنوز در جایگاه حقوقی و قانونی اتحادیه اروپا باقی بماند.

او دونل افزود: «‌مردم بسیاری هستند که می‌گویند ما همه‌پرسی داشتیم و تصمیم گرفته‌ایم که از اتحادیه اروپا خارج شویم و همه چیز تمام شده است. اما این موضوع بسیار به باور عمومی بستگی داشته و این که چه تغییراتی در اتحادیه اروپا اتفاق می‌افتد. البته واقعیت این است که این مسئله ممکن است بسیار گسترده‌تر باشد و بریتانیا ممکن است تمایل داشته باشد تا در گروه‌های کوچکتر با محدودیت‌های کمتر عضو شود.»

او دونل،‌ پیش از همه‌پرسی در ماه ژوئن گفته بود که خروج از اتحادیه اروپا ممکن است پیچیده بوده و زمان زیادی ببرد.

وی در مصاحبه خود همچنین افزود که خروج به معنای «اعمال تغییرات بسیار زیاد اداری و قانونی»‌خواهد بود چرا که میزان قوانینی که در ۴۰ سال گذشته در این کشور به اجرا در آمده بسیار وسیع و گسترده است.

این مقام پیشین اعلام کرد که بر این باور است که بریتانیا ممکن است اکثر این قوانین را بدون تغییر باقی بگذارد حتی اگر به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شود.

 

 

کد خبر : ۴۰۴۹۳۳