خبرگزاری کار ایران

هارپر از نمایندگی پارلمان کانادا کناره‌گیری کرد

نخست‌وزیر پیشین کانادا از نمایندگی پارلمان این کشور استعفا داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌بی‌سی نیوز،‌  «استفان هارپر» نخست‌وزیر پیشین کانادا گفت که از نمایندگی شهر «کلگری» استعفا داده و به نزدیک دو دهه حضور در صحنه سیاست پایان خواهد داد.

هارپر که ۵۷ سال دارد،‌ این تصمیم را در هفته‌های پایانی کمپین انتخاباتی طولانی خود گرفته است. وی پیش از این قرار بود تا در صورت از دست دادن قدرت از سوی محافظه‌کاران، به فعالیت خود به عنوان نماینده ادامه دهد.

در نتیجه،‌ در جریان ۱۰ ماه گذشته وی فعالیت اندکی به عنوان نماینده در مجلس کانادا داشته است. وی در این مدت در این نهاد قانونگذاری حضور داشته اما در رای‌گیری‌ها شرکت نکرده و هیچ بازدیدکننده‌ای را به حضور نپذیرفته است.

هارپر در پیام ویدیویی خداحافظی خود گفت که علاقه خاصی به امور خارجه دارد.

وی در ادامه گفت: «دوستان،‌ ما کارهای زیادی باهم انجام داده‌ایم اما من می‌دانم که هنوز مسائل زیادی پیش رو داریم. کشور ما باید به عنوان یک الگوی پیشرفت و آزادی به کار خود ادامه دهد و اصولی که ما برایش در خانه و خارج، مقاومت کردیم را ادامه دهیم. فرزندان ما و فرزندان فرزندان ما کانادایی را که ما به ارث بردیم، به شدت دوست خواهند داشت.»

وی همچنین در پیام توئیتری خود نوشت: «از همه شهروندان کلگری‌ و کانادایی‌ها برای خدمت به این بهترین کشور جهان که افتخار بزرگی برای من محسوب می‌شود، تشکر می‌کنم.»

 

 

کد خبر : ۴۰۵۰۱۰