خبرگزاری کار ایران

گسترش حمله‌های ارتش ترکیه در سوریه

ترکیه حمله‌های خود در خاک سوریه علیه مواضع داعش و کرد را افزایش داده و جنگنده‌های این کشور شبه‌نظامیان کرد را هدف قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ معارضان سوری مورد حمایت ترکیه حملات‌شان به نیروهای کُرد در شمال سوریه را در روز شنبه افزایش دادند.

دولت ترکیه که در حال نبرد با کُردهای سوریه است، اعلام کرده است که حمله به سوریه، که از چهارشنبه آغاز شده است، در عین حالی که به تحت فشار قرار دادن و بیرون راندن داعش مربوط است نبردی علیه نیروهای کُرد است که تلاش می‌کنند اقلیم مستقل در سوریه تشکیل دهند.

ترکیه خواستار عقب‌نشینی کردها در سوریه است و نگران آن است که این نیروها به واسطه حمایت پ‌ک‌ک تقویت شوند.

منابع امنیتی ترکیه اعلام کرده است که جنگنده‌های اف-۱۶ یک منطقه تحت کنترل شبه‌نظامیان کرد را بمباران کرده است. البته این حمله بخشی از حمله‌های نیروهای ائتلاف عنوان شده است. این منابع همچنین اعلام کردند که این جنگنده‌ها شش هدف داعش را نیز مورد حمله قرار دادند.

منابع نظامی ترکیه در این رابطه افزودند که یکی از سربازان این ارتش هنگام اصابت موشک به یک تانک ترکیه کشته و سه تن نیز زخمی شدند. گفته شده که این موشک از اراضی تحت کنترل نیروهای کرد پرتاب شده است. منابع مورد نظر همچنین در ادامه افزودند که ارتش در پاسخ این مناطق را بمباران کرده است.

کد خبر : ۴۰۵۱۵۶