خبرگزاری کار ایران

اوکراین مجدداً از روسیه شکایت می‌کند

کی‌یف در رابطه با وقایع دنباس و کریمه مجددا از روسیه به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ اوکراین بار دیگر علیه روسیه اقامه دعوا کرد. این اقامه دعوی در ادامه دعاوی‌ است که از سوی این کشور علیه روسیه تاکنون اقامه شده است. این بار این کشور قصد دارد تا روسیه را به دیوان بین‌المللی دادگستری بکشاند.

«پولو پتروکو»،‌ وزیر دادگستری اوکراین روز شنبه اعلام کرد که اوکراین آماده اقامه دعوا علیه روسیه در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه است.

وی در مصاحبه خود اعلام کرد: « این دعوی جدا از دعاوی‌ است که در حال حاضر در جریان بوده. ما در تلاش هستیم تا با همکاری وزارت امور خارجه این دعوی را مدیریت کنیم.»

وی افزود دعوی جدید همچنین شامل «درگیری‌های دنباس» و «الحاق کریمه» می‌شود.

وی افزود: « ما در حال حاضر چندین دعوی فعال در شورای امنیت سازمان ملل داریم و اوکراین تاکنون چندین دعوای حقوقی در دادگاه‌های بین‌المللی در رابطه با اتفاقات میدان استقلال،‌ دنباس و کریمه اقامه کرده است.»

وی همچنین افزود: «‌ما همچنین اوکراینی‌هایی که در وقایع دنباس و کریمه متضرر شدند را نیز به این دعاوی اضافه کرده‌ایم. این تعداد بیش از دو هزار نفر بوده و در دادگاه‌های اروپایی ثبت شده‌اند.»

کمی پیشتر در ماه ژوئن،‌ «ناتالی سوستیانوا»،‌ معاون وزیر دادگستری اوکراین اعلام کرد که پنجمین دعوای حقوقی در شورای حقوق بشر سازمان ملل شامل «تاتار مجلس»،‌ یک سازمان نمایندگی اقلیت تاتار‌های کریمه که از سوی روسیه یک سازمان تروریستی به شمار می‌رود، خواهد شد.

 

 

 

کد خبر : ۴۰۵۷۱۴