خبرگزاری کار ایران

توافقنامه مینسک باید اجرا شود/ در پرونده سوریه با روسیه همکاری می‌کنیم

رئیس جمهوری فرانسه در جمع سفرای کشورهای خارجی ضمن تاکید بر حل‌وفصل پرونده اوکراین به همکاری پاریس با مسکو در پرونده سوریه اشاره کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس 24، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با سفرای کشورهای خارجی با اشاره به اهمیت حل و فصل پرونده اوکراین اظهار کرد: بر اساس توافقنامه مینسک می‌بایست بحران اوکراین هر چه زودتر حل و فصل گردد. من با روسای جمهوری روسیه ، آلمان و اکراین صحبت‌هایی را داشتم و بر این موضوع که می‌بایست در مناطق شرقی اوکراین آتش بس برقرار شده و امنیت کامل حاکم شود تاکید کرد.

وی ادامه داد: آثار بحران اوکراین را در اکثر کشورهای اروپایی و محیط پیرامونی این منطقه می‌تواند دید به خصوص بعد از تحریم‌هایی که بر علیه روسیه به وجود آمد کشورهای جهانی بیشتر به حل و فصل این پرونده اعتقاد پیدا کردند.

رئیس دولت فرانسه با اشاره به ارتباط پاریس بیان کرد: روابط عمیقی با کشورهای خارجی داریم. با روسیه هم در زمینه‌های بسیار مختلفی همکاری می‌کنیم و در این جهت نمی‌گذاریم تا اختلافات بر اروپا تاثیر بگذارد .

وی افزود: در خصوص پرونده سوریه همکاری‌های خوبی با روسیه داشتیم و این همکاری را ادامه خواهیم داد علاوه بر اینکه در صدد برداشتن تحریم‌های وضع شده علیه روسیه هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر : ۴۰۶۲۱۲