خبرگزاری کار ایران

دیدار می با اعضا کابینه در رابطه با برگزیت

نخست‌وزیر بریتانیا در رابطه با برگزیت جلسه‌ای با حضور اعضا کابینه برگزار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز «ترزا می»،‌ نخست‌وزیر بریتانیا امروز – چهارشنبه – به وزرای ارشد خود گفت که آن‌ها باید برگزیت را مدیریت کرده و به انجام برسانند. هیچ ایده‌ای در رابطه با ماندن در اتحادیه اروپا امکان پذیر نخواهد بود.

می با جمع‌آوری وزرای کابینه برای نخستین بار در هفته‌های گذشته از آن‌ها خواسته تا به راه‌حل‌هایی برای آینده بریتانیا و اتحادیه اروپا دست پیدا کنند.

وی به اعضا کابینه گفت:« ما برگزیت را به روز خواهیم کرد و به دنبال گام‌های بعدی خواهیم بود که باید برداشته شود و ما همچنین به دنبال فرصت‌هایی خواهیم بود که بر روی ما گشوده شده. ما نقش جدیدی برای بریتانیا در جهان کنونی تعریف خواهیم کرد.»

وی همچنین افزود: « این بدان معنی است که هیچ همه‌پرسی دومی در میان نخواهد بود و هیچ تلاشی در زمینه ماندن در اروپا از راه میانبر دیگری انجام نخواهد گرفت و ما باید همین مسیر را پیش برویم.»

وی در انتها گفت که بند ۵۰ معاهده لیسبون را که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را آغاز می‌کند تا پیش از شروع سال آینده میلادی به اجرا نخواهد گذاشت تا مطمئن شود که همه راه‌های قانونی در این مسیر پیموده شده و اقدام‌های لازم انجام گرفته است.

کد خبر : ۴۰۶۷۵۵