خبرگزاری کار ایران

سخنگوی «انصارالله»:

العبادی از تشکیل «شورای عالی سیاسی» در یمن استقبال کرد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، نخست‌وزیر عراق از تشکیل شورای عالی سیاسی برای اداره امور یمن استقبال کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله، شامگاه چهارشنبه در صفحه رسمی خود در «فیس‌بوک» نوشت: «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق تشکیل شورای عالی سیاسی را گامی «مهم، موفق و در مسیر درست» خوانده و خواستار «اقدامات قانونی بیشتر برای تقویت آشتی ملی در یمن» شده است.

عبدالسلام، که در راس هیاتی از اعضای بلندپایه انصارالله در سفری رسمی به عراق رفته است، گفت: العبادی از این هیات به عنوان «نماینده یمن» استقبال و تأکید کرد دولت و ملت عراق از همان ابتدای بحران از مردم مظلوم یمن حمایت و مخالفت خود را با تجاوز غیرموجه و بی‌دلیل ائتلاف به رهبری عربستان علیه این کشور اعلام کرده‌اند.

طبق گفته سخنگوی انصارالله، حیدر العبادی دراین دیدار اعلام کرده است عراق در ابتدای تجاوز به یمن از طریق هلال احمر تحویل کمک‌های پزشکی، درمانی، انسانی و غذایی را برای ملت یمن پیشنهاد داد ولی این پیشنهاد به دلیل موانعی عملی نشد.

محمد عبدالسلام همچنین افزود، العبادی در این دیدار خرسندی خود را از گزارش جامع مختصر این هیات از اوضاع تحولات یمن ابراز کرد و خطاب به آنان گفت: شما از لحاظ اخلاقی پیروز میدان شدید؛ از این‌رو به گفت‌وگوهای سیاسی و بیان مظلومیت خود ادامه دهید و از طریق گفت‌و‌گو ، رایزنی و حمایت از توافق ملی انصاف خود را به نمایش بگذارید.

نهاد ریاست‌جمهوری عراق تاکنون واکنشی به این اظهارات نشان نداده است.

کد خبر : ۴۰۶۸۲۵