خبرگزاری کار ایران

مظنون اصلی حمله «داکا» در عملیات پلیس بنگلادش کشته شد

مظنون اصلی حمله «داکا» در جریان عملیات شبانه پلیس بنگلادش کشته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، مقام‌های بنگلادش امروز – شنبه – اعلام کردند که پلیس این کشور در یک حمله شبانه یک شبه‌نظامی داعش را که گفته می‌شد عامل گروگان‌گیری در داکا و کشته شدن ۲۰ نفر شد، کشته است.

این حمله در پی افزایش فشار بین‌المللی بر بنگلادش به منظور سرکوب شبه‌نظامیانی انجام می‌گیرد که در سال‌های اخیر حمله‌های خشونت‌باری علیه دیپلمات‌ها، وبلاگ‌نویسان و دیگر مخالفان در این کشور انجام داده‌اند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا در جریان دیدار از کشورهای جنوب شرقی آسیا، مقام‌های این کشورها را به مبارزه بیشتر علیه افراطگرایی دعوت کرد.

جزئیات عملیات شب گذشته پلیس به کندی در حال انتشار است و مقام‌های مسئول تا کنون تنها کشته شدن فردی با نام «مراد» را تایید کرده‌اند. این مقام‌ها همچنین افزوده‌اند که این فرد ۴۰ تا ۴۵ ساله با نام‌های جهانگیر و عمر نیز شناخته می‌شد اما هنوز هویت کامل وی مشخص نشده است.

«منیر الاسلام» پلیس ضد تروریسم بنگلادش در این رابطه گفت که فرد مظنون، در یک درگیری مسلحانه بیرون آپارتمان پنج طبقه در حالی که وسائل شخصی خود را جمع‌آوری می‌کرد،‌ کشته شده است.

وی در این‌باره تاکید کرد: «‌از صاحب خانه خواستیم تا ما را در رابطه با حضور این فرد آگاه کند. وی شب گذشته به خانه آمد و ما نیز به این محل حمله کرده و او را بازداشت کردیم.»

پلیس اعلام کرده است که نمی‌تواند این گزارش‌ها را تایید کند.

 

 

 

کد خبر : ۴۰۷۲۵۴